test

Er du også til en god whisky?

Samt ALT andet der indtages. Mad, vin, øl m.m. Har du et godt link, en anbefaling af et velsmagende produkt eller en god opskrift? Så del endelig med os andre.

Er du også til en god whisky?

Indlægaf Fabhund » 17. dec 2009 23:13

Har du en whisky du vil anbefale så er det dette tråden, som vi livsnydere vil følge med stor intensitet.
Skriv endelig hvor og til hvilken pris du har fundet guldet :-)

Lad mig starte med eniment single malt:

Billede
Higland Park 18 years
Købt www.vinkyperen.dk (530,-)

Smag: Mere kraftige smagsnoter. Stærk sødme, Bitter honning, citrus og massere af salt rammer tungen. Ganen bliver varm og fanger noter af røg sød karamel. Fyldig og meget lang eftersmag.
Highland Park 18 år er en af de allermest populære Single malts de seneste mange år! Highland Park 18 år har modtaget et hav af flotte priser blandt andet er den kåret til "Best Spirit in the World" i Spirit Journal i 2005[spoiler=]

Edit: blev nødt til at nyde et glas efter at have lavet ovenstående indlæg :greensmile:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Geografisk sted: 127.0.0.1

Re: Er du også til en god whisky?

Indlægaf Michael » 18. dec 2009 20:27

Første indlæg her, kan lisså godt kaste mig ud i whiskey'en med det samme :-)

Jeg er til single malt! Så er det sagt. Det betyder blot der er mere Oban, Islay og andet røg til jer andre. Rører ikke det sprøjt og kommer aldrig til det :-)

MacAllan 12 år Fine Oak
Billede

Helt klart blandt favoritterne lige pt. Min smagspalet er ikke super nuanceret, ved bare hvad jeg kan li og hvad jeg ikke kan li. Om den smager af skovbær trampet af cubanske ungmøer i bare tæer aner jeg ikke! Men den ryger ned uden de store problemer.
Har desuden lige kvalt det sidste af min Cragganmore 12 års, oss en fin whiskey, men MacAllan vinder altså smagsdysten af de to.

Dalwhinnie 15 års fortjener oss lige et par roser med på vejen. Ved at være noget tid siden jeg har smagt denne, men husker også den som værende rigtig god. "Vandt" den sidste whiskeysmagning hjemme hos mig, men der røg altså oss et par flasker ned alt i alt. Så man kan nok ikke tage de noter for gode varer.

Derudover har jeg en Glenrothes 79'er stående, men jeg har simpelthen ikke turde tage hul på den endnu. Har kostet mig omkring en tusse for en flaske så måske det først bliver til fejring af overstået uddannelse og fast arbejde om 1½ års tid. Har dog læst godt om den og det går aldrig helt galt med en Single Speyside jo.

Billede
Rasbred skrev:har du fået leget med den bo ???
Brugeravatar
Michael

Indlægaf Fabhund » 18. dec 2009 21:06

Hej Michael, og velkommen til. :-)

Godt træk at første indlæg netop er i denne tråd :greensmile:
Glenrothe er også klart en af mine favoritter, hvor har du købt den? Den bliver jo næsten nødt til at komme hjem til samlingen.

MacAllan kender jeg dog ikke, men den er noteret til fremtige investeringsmuligheder.
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Michael » 18. dec 2009 21:19

Købte den under en udsendelse som soldat, men den burde være til at opstøve rundt omkring.

En anden god whiskey jeg kommer i tanke om er Glenfiddich 30 års. Men så er vi oss ved at være godt med hvad prisen angår. Men den var "billig" i messen, så den skulle da prøves en gang eller to.

Billede

En anden super god whiskey og tilsyneladende den mest solgte gennem nogle år i Skotland er Glenmorangie 10 års. Havde glemt alt om denne, men da jeg så flasken igen slog det mig hvor god den rent faktisk er!

Billede

Whiskey er virkelig skruen uden ende! Må hellere komme til Skotland snart :thumb:
Brugeravatar
Michael

Indlægaf Michael » 18. dec 2009 21:20

Og kan man nogensinde investere i whiskey? Hos mig er det som regel rent forbrug :greensmile:
Brugeravatar
Michael

Indlægaf Fabhund » 18. dec 2009 21:36

Altid fedt at høre om nye whiskies. Uhmmm Glenfiddich.

Må se om jeg ikke lige kan tage mig sammen til at løbe min samling igennem og præsentere den. Jeg kan ihvertfald se at der er mulighed for gode tilføjelser.
Min Highland Park er endnu ikke kommet på plads, så der er lige blevet skænket et glas op igen. Man kan jo ikke lade være med så god læsning.

Michael skrev:Og kan man nogensinde investere i whiskey? Hos mig er det som regel rent forbrug :greensmile:

hehehe næææ ikke $ invenstering, det kunne jeg aldrig finde på.
Whisky købes for at nydes :thumb:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Michael » 18. dec 2009 21:43

Min samling er desværre hurtigt løbet igennem da jeg er ved at løbe tør. Inspireret af denne tråd tror jeg at min MacAllan må lade livet i aften :smile2: Men oss kun omkring en finger tilbage øv øv.

Har heldigvis et par flasker Ron Zacapa i baghånden, ikke whisky, men det smager nu oss ret godt det rom der.

Hvad prisleje ligger den Highland på? Har efterhånden hørt så meget godt om den at det er lige før jeg "investerer" i sådan en :-)
Brugeravatar
Michael

Indlægaf Fabhund » 18. dec 2009 22:07

uhhh en god rom er skam slet ikke at fornægte.
Highland Park 18years kan kun anbefales, den ligger på omkring 500,- i DK, men kan erhverves noget billigere i DE.
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf CFN » 19. dec 2009 10:19

Jeg kan på ingen måde deltage i en kultiveret feinschmecker debat om stærke drikke, men kan dog komme med en anekdote. Sagen er, at jeg har omkring 30 flasker sprut, som jeg ikke har rørt de sidste ti år, men da jeg var ung og havde en kronisk kæp i øret og stamplads i baren i de fleste beværtninger i Jomfru Ane Gade, så drak vi ofte Southern Comfort og 7-up. Ikke Sprite, men 7-up. Bare lige en historie fra de gode, gamle og forgangne dage.

Billede
Brugeravatar
CFN

Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ.

Indlægaf Bo » 10. mar 2010 13:02

Vi er ikke så mange aktive på SK, men dem der nu engang er har heldigvis vist sig at have en særdeles udpræget god sans for hvad der er godt og hvad der er skidt (så jer... tør jeg trygt stole på) :thumb:

Nå men, nogle af anbefalingerne blev fulgt. De dyreste anbefalinger blev i dette indledende heat valgt fra. Dette da jeg aldrig tidligere har været til whisky (altså bortset fra Tullamore Dew i den Irske kaffe) :shock:

Nå men her er hvad der blev investeret i hos http://www.vildmedvin.dk

Billede

Den opmærksomme SK´er vil nemt kunne observere, at papemballagen på de leverede flasker er pænt ødelagt af en knust flaske Ron Zacapa. Vær dog ikke alt for urolig, jeg sutter stadig på pappet :lol:

Highland Park 12 års (med 5 cl. 18 års) 329,-
Highland Park 18 års 575,-
Macallan 12 års Fine Oak 349,-

Billede

Må tilstå at jeg kom til at åbne den lille flaske Highland Park 18 years = :lick: :lick:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Næste

Tilbage til Bacon, bajere og andet godt til ganen