Som flere på
SK ved, er jeg så småt ved at starte egen virksomhed i
Informationen er, af konkurrencemæssige årsager, ganske diskret offentliggjort via særdeles gode virtuelle venner på
FB,
MSN og
Linkedin Fik for ca. 14 dage siden et tilbud, som jeg på ingen som helst måde kunne sige nej tak til. Sakset fra mail (men naturligvis redigeret med hensyn til navne m.m.)
Hej Bo. Jeg synes at dine kommende projekter i det Svenske virker meget interessante. Jeg tror at du vil kunne nå ganske langt, med den store vilje og arbejdssomhed som jeg gennem mange år ved du har. Jeg vil hermed gerne bidrage med lidt nødvendigt hardware (max. 7000,- DK) men et ultimativt krav om at min identitet eller tilhørsforhold til dig ikke offentliggøres skal respekteres 100 % WTF! - min helt egen sponsor Da overraskelsen over dette vildt fornemme tilbud havde lagt sig, kiggede jeg hurtigt på listen over ting der fortsat manglede til projekterne. En bærbar PC stod fortsat (ikke mindst grundet prisen) aller øverst på ønskelisten.
Mine minimumskrav til den nye bærbare PC var følgende
• Anerkendt mærke
• Kraftig processor
• Passende mængde RAM
• Robust bygget
• Mange forskellige (og gamle) tilslutningsmuligheder
• Refleksfri skærm og ramme
• God batteritid
• Windows 7 (gerne Professional)
Søgte vidt og bredt og kom selv frem til denne mulighed
HP Probook 6550b1000 tak til
Fabhunds kæreste for efterfølgende at foretage en meget lang og særdeles kritisk gennemgang af alle andre aktuelle muligheder på markedet
Afhentede følgende tirsdag eftermiddag i
(
naturligvis vedlagt behørig følgeseddel samt kvittering
)
HP Probook 6550b For de teknisk interesserede på
SK er her de vigtigste specifikationer
Intel Core i5 450M 2.4 GHz Processor
4 GB DDR3
500 GB HDD
ATI® Radeon HD 540v 512 MB
Windows 7 Professional 64 bitKan via denne
test se, at den vist mere end 110 % opfylder
alle mine oprindeligt opstillede krav
Efter i torsdags at have brugt 3 - 4 timer på at installere de programmer der arbejdsrelateret skal bruges fremadrettet - er min umiddelbare vurdering
F*** hvor er det dog en super lækker maskine. Absolut Spitzenklasse!