test

Den officielle "Hvad læser du lige nu"-tråd

Har du læst en god bog (eller en dårlig) så del oplevelsen med os andre.

Re: Den officielle "Hvad læser du lige nu"-tråd

Indlægaf Svenning » 11. feb 2011 09:50

Har netop kastet mig over fortsættelsen til Doppler;
Erlend Loe, Volvo lastvagnar

Billede

"Volvo Lastvagnar byder på storartet slapstick-underholdning hvor den særegne Loeske sound af lattermild, forskruet naivisme og melankolsk alvor klinger med. For her må Doppler, afhopperen fra velfærdsstaten takle en gammel dame som er dårlig til bens og stavrer rundt med to bambusskistaver, steger hashvafler og er i krig med både Volvo-koncernen og samfundets mange vedtagne normer.
Også den anden lokale hovedaktør, fuglekikkeren og Baden-Powell-entusiasten som sover ude om natten, spiser mærkelig mad og afkræver vores norske ven spejderløftet, udløser gnækken og højlydt latter."

Vurdering:
Syntes bestemt ikke den lever op til den første.
Meget af den humor som er i den første bog går bestemt igen i denne. Der er masser af sjove situationer, men den overordnede linie fremstår fragmenteret og usammenhængende.
Afslutning af bogen virker forceret og lever egentlig ikke op til de forventninger man oparbejder bogen igennem.
Det er en tilsvarende letlæst bog, og man er godt underholdt undervejs.
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

Indlægaf Bo » 13. feb 2011 18:44

:bow: Svenning :bow:

Det er nok ikke den allerstørste hemmelighed, at det ikke lige er i denne tråd på SK jeg skriver mest. Uanset følger jeg med stor glæde med i hvad der skrives.

Når en beskrivelse af en læst bog ledsages af en kort, præcis og særdeles velformuleret anmeldelse - hvor jeg tydeligt kan mærke at såvel lysten som interessen til at oplyse og informere os andre aktive på SK nærmest brænder igennem skærmen - jamen så fanger den altså ubetinget min interesse :thumb:

Fortsæt endelig den gode stil - eller rettere sagt - fortsæt endelig med at læse bøger og efterfølgende at give dem dit besyv med her på SK :beerchug:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Svenning » 16. feb 2011 11:57

Så står den på svensk krimi;
Arne Dahl. Misterioso

Billede

"En svensk finansmand findes myrdet i sit hjem. Så findes endnu en. Og alt tyder på, at det kommer til at fortsætte. Rigskriminalpolitiet etablerer hurtigt en specialenhed bestående af seks håndplukkede politifolk fra hele Sverige.

Man døber enheden A-gruppen - Rigskriminalpolitiets specialenhed for voldskriminalitet med internationale aspekter. De står over for et mysterium.
Hvem er det, der sidder i svenske finansmænds stuer, lytter til jazz, skyder dem med to kugler i hovedet og ikke efterlader sig spor? Hvad er det, han vil? Medierne døber ham Magtmorderen, og da sporene begynder at pege i retning af den russiske mafia, finder A-gruppen en åbning."

Vurdering:
Følger :greensmile:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Indlægaf CFN » 20. feb 2011 09:25

Jeg er bestemt ikke fast gæst i denne tråd, men er gået igang med at læse min første bog i umindelige tider. Indtil videre er det fængslende læsning, og man får ærligt serveret mange detaljer om Bjarne, som man har sukket efter gennem årene. Derfor er den ret svær at lægge til side igen, når man først er igang.

Billede
Brugeravatar
CFN

Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ.

Indlægaf Svenning » 20. feb 2011 11:32

Uha, kan godt følge dig :greensmile:
Er selv en sucker for biografier. Hvis det er en spændende person det handler om, kan det være mere end svært ikke liiiiiige at tage et kapitel mere. Bare lige et...

I samme kategori, hapsede jeg for nogen tid siden Bo Hamburger's biografi.
Kan godt li' cykelsporten (alting til trods!), så den var faktisk også meget fin læsning;

Billede
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Indlægaf Bo » 9. apr 2011 18:16

Troede aldrig at jeg ville komme til at skrive i denne tråd - selvom jeg med ganske stor fornøjelse nyder at kigge i den når der kommer opdateringer :beerchug:

Er startet på den første bog i sådan ca. 10 år :shock:

Billede

Efter de første ca. 60 sider er jeg meget imponeret og tryllebundet af lyst til at læse videre :thumb:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Foregående

Tilbage til Bøger