test

Bilpleje

ALT om biler. Såvel din egen som naboens. OBS! Du behøver absolut ikke være nærig med antallet af billeder.

Re: Bilpleje

Indlægaf Bo » 20. nov 2010 12:13

Fortsætter med en oversigt over indkøbet hos http://www.bilvask.nu

Billede

6 X Microfiberklud Insekter a´ 40,00 kr.

4 X Microfiber vaskehånd a´ 90,00 kr.

3 X Fælgrens (Poorboy's World Spray & Rinse Wheel Cleaner) a´ 149,00 kr.

3 X Affedter - Bio APC (Poorboy's World Bio-Degradable All Purpose Cleaner and Degreaser) a´ 149,00 kr.

3 X Autoshampoo (Poorboy's World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash) a´ 159,00 kr.

3 X Insektfjerner (Poorboy's World Bug Squash 1L) a´ 179,00 kr.

3 X Microfiberklud til autoglas a´ 31,00 kr.

3 X Glasrens (Würth) a´ 44,95 kr.
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Bo » 22. nov 2010 18:12

Bo skrev:I går blev sommerhjulene på Svensson Raketten gjort rene - med opvaskevand samt en fælgrens indeholdende en meget svag syre.

Før rengøring

Billede

Billede

Efter rengøring

Billede

Billede

Okay. Tog så i går præcis samme fælg og rensede den med Poorboy's World Spray & Rinse Wheel Cleaner
Skal siges at jeg ikke fulgte vejledningen 100 % - med bare at skylle efter med rent vand - men rensede den efterfølgende med en svamp

Uanset hvad - kan forskellen ses :question:

Før
Billede

Efter
Billede
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 22. nov 2010 19:07

Nå men - efter en ekstra behandling af den ene fælg på Svensons Raketten (som blev fulgt op på de de resterende tre :wink: ) kom turen så efterfølgende til

De fire vinterfælge på Jönsson Raketten som også i går fik en (hurtig omgang) med Poorboy's World Spray & Rinse Wheel Cleaner

Før

Billede

Billede

Efter

Billede

Billede
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Fabhund » 22. nov 2010 19:42

Hold dog op en forskel....det burde ikke komme bag på mig, men det gør det nu lidt alligevel :)
Håber at du er tilfreds med det temmeligt dyre indkøb til "pigerne". Tiden er jo ikke ligefrem til at gå udenfor og hygge med dem.

Men til næste år kommer vi stærkt igen :thumb:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlægaf Bo » 25. nov 2010 19:03

Bo skrev:At jeg så her til aften brugte mere end en time i telefonen på at påpege og prøve at rette problemer med at have varer på ønskesedlen og efterfølgende bestille dem, er en helt anden sag.
Michael, som er ejeren, virker heldigvis som værende en meget fin fyr med fokus på at have en god og reel kundeservice :thumb:

Og som tak for hjælpen, lå dette i dag i postkassen :shock: :thumb:

Billede

Billede
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Fabhund » 16. jan 2011 15:37

Årets første håndvask af Z'en er veloverstået.
Lidt køligt med vandet men ellers var vejret helt fint.

En x håndvask og 3 x skyl med højtryksrenseren.
Da den tidligere bil var sort havde jeg helt glemt flyvrusten på lyse biler om foråret. Et chock...mange mørke flyvrustpletter lang panelerne og dørerne. Lorte pis. :shock: :cry:
Nå dem må jeg fjerne når der bliver lidt varmere. Fandt en "ny opskrift" på at fjerne dem her, som lige skal afprøves.
http://www.bilpleje.nu/flyverust-bil-fjern/

Ellers blev kabinen udsat for en god udluftning, og støvsugning af kabinen.
Måtterne banket og støvsuget og efterfølgende damprenset så de er tæt på nye igen :razz:
Vinyl fik lidt opfrisker og måtterne fik et par sprøjt at læderduft, så bilen igen dufter som helt ny bil :thumb:

Det bliver godt at køre på arbejde i morgen......hvis bare jeg kunne ignorere flyverusten :banghead: :banghead:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Bo » 19. jan 2011 19:58

Opdagede desværre samme, da jeg håndvaskede Svensson Raketten i fredags :banghead:

Billede
Billedet er taget for ca. to timer siden

Mener at jeg (i de foregående år) med et særdeles godt resultat = uden ridser, skrammer m.m. benyttede lampeolie til at fjerne disse mærker.
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 8. feb 2011 13:38

Weekenden bød jo - for første gang i 100 år - på plusgrader = så søndag skulle Svensson Raketten vaskes :thumb:
Indrømmet - grundet vinden som var massivt til stede, blev det kun til en ganske hurtig omgang = ca. 2 1/2 time

Billede

Fælge renset samt 2 X skylning med højtryksrenseren

Billede

Så blev der påført en af de nyligt indkøbte sæber med den ligeledes nyligt indkøbte højtrykslanse

Billede

Efter en afskylning med højtryksrenseren

Billede

Udstødningsrør før rensning med det nye produkt

Billede

Udstødningsrør efter rensning med det nye produkt

Billede

Satser på at lave et par anmeldelser af de benyttede produkter, når en passende tråd viser sig her på SK :wink:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Fabhund » 8. feb 2011 21:55

Det ser sgu super godt ud.
Kunne du nøjes med forvask, eller var du ude i en håndvask?
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Bo » 9. feb 2011 16:38

Fabhund skrev:Det ser sgu super godt ud

1000 tak min ven :thumb:

Fabhund skrev:Kunne du nøjes med forvask, eller var du ude i en håndvask?

Må desværre sige nej til begge dele. Kunne efterfølgende godt se, at der var visse områder på Svensson Raketten der godt kunne trænge til en håndvask.
Nu var søndagens vask så også kun en lille indledende test, for at se hvor meget en af de nye sæber kunne klare uden at R36´eren skulle efterbehandles med en kærlig håndvask.

:offtopic:

Flyverust er et ord som jeg under ingen omstændigheder ønsker nævnt igen :banghead:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

ForegåendeNæste

Tilbage til Biler