test

Isfjerner til bilen (hjemmelavet)

ALT om biler. Såvel din egen som naboens. OBS! Du behøver absolut ikke være nærig med antallet af billeder.

Isfjerner til bilen (hjemmelavet)

Indlægaf Bo » 8. jan 2011 21:36

Inspireret af et tudsegamle gemt link i Outlook (fra dengang Flemming Leth var en af mine fortrukne gør-det-selv personer på den firkantede) fandt jeg dette frem i sidste uge

2 kg. fugtfjerner fra Matas
3 liter vand
Blandes og omrystes godt

Lotte var i går i Matas Nærum for at købe en pose af omtalte fugtfjerner (40,- :dk: )

Billede

I mangel af en dunk på 5 liter (der var desværre kun en 4 liters på lager) blev portionen delt op her til formiddag og blandet.

Billede

OBS! Opskriften siger at blandningen bliver "varm" under omrystning. Dette er en meget stor underdrivelse - den bliver varm, at det er mere end bare ganske ubehageligt at holde på dunken :xmark: :xmark:

Og i mangel af frostvejr (damn you tøvejr :wink: ) må vurdering vente lidt endnu :thumb:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Re: Isfjerner til bilen (hjemmelavet)

Indlægaf Svenning » 9. jan 2011 12:09

Rigtige mænd bruger carport :greensmile: :lol: :lol: :lol:

Kan da iøvrigt give min varmeste :thumb: til ovnmævnte blanding. Brugte den selv i en årrække tidligere, da vi boede i lejlighed!
Der var ikke noget federe end at komme ned til de andre naboer der høvlede løs med isskraberen på bilen, og vi tog bare vores lille sprayflaske ud af bagagerummet :beerchug:

Eat ice, suckers :cool:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

Indlægaf Bo » 9. jan 2011 19:13

Svenning skrev:Rigtige mænd bruger carport :greensmile: :lol: :lol: :lol:

Næh de bruger motorvarmer :lol: :lol: :lol:
Men med isslag m.m. er det på Svensson Raketten - som holder udendørs - desværre ikke nok. Har aldrig haft disse vinter relaterede problemer med Jönsson Raketten = den har åbenbart en meget mere effektiv motorvarmer :shock:

Svenning skrev:Kan da iøvrigt give min varmeste :thumb: til ovnmævnte blanding. Brugte den selv i en årrække tidligere, da vi boede i lejlighed!
Der var ikke noget federe end at komme ned til de andre naboer der høvlede løs med isskraberen på bilen, og vi tog bare vores lille sprayflaske ud af bagagerummet :beerchug:

Eat ice, suckers :cool:

Godt at høre at det virker som det skal - glæder mig nu en lille bitte smule til frosten sætter ind igen :laugh:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Svenning » 10. jan 2011 13:03

Bo skrev:Næh de bruger motorvarmer :lol: :lol: :lol:

Jaja - det er da så soleklart at man ikke behøver skrive det :greensmile: :greensmile: :greensmile:
Puj, den har jeg også været glad for her i vinteren... :thumb:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

Indlægaf Bo » 22. jan 2011 12:55

I går eftermiddags var det så blevet tid til at teste blandingen for første gang. Efter en omgang isslag i nattens løb, fik begge sidespejle samt alle ruder en ordentlig omgang.

Er altså desværre ikke udpræget imponeret over resultatet. Isen forsvinder ganske vist, men efterlader så 1000 vis af små dråber som ikke forsvinder fra sidespejlene trods de er opvarmede eller fra sideruderne - selv efter mere end en times kørsel ved motorvejshastighed. Dette gør at det er meget svært at orientere sig - specielt via sidespejlene.

Billede

Billede
Billederne er taget for en times tid siden og viser hvordan det ser ud (mere end 15 timer efter hjemkomsten)

Så med mindre at jeg har overset et eller andet, gør noget forkert m.m. - så får blandingen

:fullstar: :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Tilbage til Biler