test

Lygte tråden :)

Vis os din samling. Hvad enten det er film, frimærker, lommelygter, vin eller ølkapsler. OBS! Du behøver absolut ikke være nærig med antallet af billeder.

Re: Lygte tråden :)

Indlægaf Svenning » 24. sep 2010 08:58

Bo skrev:Og det er den :xmark:
Passer altid mere end 100 % på mine ting og var derfor også pænt ærgerlig over at opdage at den havde fået en skramme :--
Den ses nederst på selve lygtehovedet - altså der hvor du skubber op for at udvide lysspredningen.

Behold... jeg fandt den :greensmile:
Billede
...og nej, den kan vist næppe ødelægge det samlede billede!!! :lol:
Jeg er meget glad og tilfreds - har dog stadig til gode at få den afprøvet in the field!! Det er jo typisk at man det sidste lange stykke tid bander folks horrible nummerering af deres huse langt væk, og når man så endelig har værktøjet med - ja så er der ikke brug for det! :cry:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

Indlægaf Bo » 24. sep 2010 22:17

Svenning skrev:Behold... jeg fandt den :greensmile:
Billede

Det vil sige at den bestilte tid hos Synoptik er annulleret? :wink:

Hvorfor ser lygten grå ud på billedet - er det taget med en af de dersens so-last-years-iPhone 3GS? :laugh: :laugh:

Svenning skrev:Jeg er meget glad og tilfreds

Når du er - er jeg også :beerchug:

Svenning skrev:har dog stadig til gode at få den afprøvet in the field!! Det er jo typisk at man det sidste lange stykke tid bander folks horrible nummerering af deres huse langt væk, og når man så endelig har værktøjet med - ja så er der ikke brug for det! :cry:

Arh. Mørket har da allerede for et par timer siden sænket sig. Du kan da bare gå rundt hos naboerne og lyse ind i deres haver og gennem deres vinduer. Når de spørger hvad i alverden du har gang i, svarer du blot at du er i gang med en omfattende test til SK (den forklaring køber de med garanti) :lol: :lol:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Svenning » 25. sep 2010 09:25

Bo skrev:Hvorfor ser lygten grå ud på billedet - er det taget med en af de dersens so-last-years-iPhone 3GS? :laugh: :laugh:

Nej da. Steve og jeg er jo like this; :beerchug: , så billedet er faktisk taget med min nyligt modtagne prototype af iPhone 5, en såkalt iPhone 5beta. Steve og jeg har talt en del om hvornår det vil være passende at lancere den på markedet. Indtil videre kan vi dog konstatere at selv når både hans og min familie tager på weekendsejllads i hans båd, er der plads nok, så release er skubbet til engang i det nye år. Vi har barslet lidt med noget der hedder august 2011, men det er off the record endnu.

Kan (eller rettere må!) ikke løfte sløret for for mange specs, men kan fortælle at det bliver med en 4" full-HD sensible touch screen med en ny feature der hedder "intelligent guidance" hvilket vil sige at telefonen kan fornemme hvor på skærmen du vil trykke, og hvis den så registrerer at du er ved at ramme forkert, så bruger den simpelthen den indbyggede vibrator til at rykke telefonen så du rammer rigtigt alligevel. En feature vi venter os meget af.

På tegnebrædtet er også en "expandable BD-rom" der i sammenslået tilstand ikke er større end en alm SD-port, men aktiveret kan tage en BD-rom.

Skal nok update exclusively på SK når jeg ved mere :thumb:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

Indlægaf Bo » 28. sep 2010 19:51

Til venstre ses den ultimativt grimmeste lygte jeg nogensinde har set :wink: :lol: :lol:

Billede

Skriver lidt mere uddybende når der er leget med dem (som Rasbred siger) :laugh:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 12. nov 2010 22:24

Puha - er der allerede gået 1 1/2 måned siden indkøbet :shock:

Her er min (meget forsinkede) vurdering af

Fenix TK45

Billede

Billede

Billede

Billede

Design
:fullstar: :fullstar: :fullstar: :emptystar: :emptystar: :emptystar:

Den er grim :wink: :laugh:

Kvalitet
:fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:

Gennemført kvalitet der gennemspejles fra ende til anden

Komfort
:fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :emptystar:
Særdeles god at holde om og balancen i lygten føles også super god - men desværre er de to knapper placeret så jeg har svært ved (i dårligt eller for den sags skyld - intet lys) at ramme/trykke på den korrekte første gang

Lysstyrke
Lyser sindsygt godt, men i forhold til referencen (Led Lenser X21) lyser den desværre alt alt for bredt. Savner 100 % muligheden for selv at at kunne justere/fokucere lyskeglen.

Konklusion

En imponerende lygte med et par nye features som jeg snarest muligt lover at vende tilbage med :thumb:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 13. nov 2010 23:17

Og de nye features vises ganske godt i denne YT video :thumb:

Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 14. nov 2010 02:37

Har man sagt a må man også sige b eller rettere :wink:

Led Lenser M7

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Design

Jamen - det er jo bare en Led Lenser P7 som er opgraderet med et par nye funktioner

Kvalitet

Virker som LL P7 ganske solid og med en finish som afspejler at der på ingen som helst måde er tale om et billigt produkt. Den manglede :fullstar: skyldes at de også med denne model har medbragt støbefejlen i linsen :tsktsk:

Komfort

Ligger særdeles godt i hånden. Dog er jeg ikke helt tilfreds med, at de med denne model har droppet tasken og udelukkende leverer en tactical clip som holder. De burde kunne tilbyde enten taske eller tactical clip - eller endnu bedre begge dele.

Lysstyrke
Lyser som forgængeren sindsygt godt - størrelsen taget i betragtning. At lysstyrken nu er på 228 Lumen mod forgængerens 200 Lumen, kan jeg altså på ingen måde få øje på.

Konklusion

Lige som forgængeren, er der også her tale om en helt igennem fremragende lygte med et par nye og særdeles lækre features som ses i nedenstående YT Video. Her er hvad jeg synes er forbedret i forhold til LL P7

1. Når der tændes - så tændes der på maksimal lysstyrke = når der skal bruges lys så skal der være 100 % blus på (uden ekstra tryk)
2. Fokuseringen kan låses
3. Strobe effekten som er sindsygt effektiv. Kiggede som test ind i linsen i et ganske kort øjeblik = der var prikker for øjnene i + 10 minutter

Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Rasbred » 14. nov 2010 10:57

Hvad koster den kontra P7 ?
Mvh Rasmus
Brugeravatar
Rasbred

Geografisk sted: 7800 Skive

Indlægaf Bo » 14. nov 2010 13:50

Rasbred skrev:Hvad koster den kontra P7 ?

Måtte lige grave lidt i hukommelsen. I december 2008, gav jeg vist omregnet lige under 600,- :dk: for LL P7. Gav omregnet lidt under 500,- :dk: for LL M7
Kan se at http://www.torchdirect.co.uk har et sæt bestående af en LL P7 og en LL P3 til ca. 482,- :dk: (+ forsendelse)

Link
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Rasbred » 14. nov 2010 13:57

ja ok prisen er sku fin nok så..

Min P7 er netop blevet opgradet til Cykel lygte :D og den klarer det ganske godt...

Den kan hvertfald lyse meget :D så bliver ikke kørt ned :P

Og fede billeder :thumb:

Er dog ikke sikker på ideen med TK45... Det er vel bare 3 lygter sat sammen i en... Det ville vel give det samme at tape 3 p7 sammen.. eller er linserne på TK45 synkroniseret til at give en samlet lys ?

ville det ikke give mere lys med en store linse også en motherfucker diode ?
Mvh Rasmus
Brugeravatar
Rasbred

Geografisk sted: 7800 Skive

ForegåendeNæste

Tilbage til Samlinger