test

Bilpleje

ALT om biler. Såvel din egen som naboens. OBS! Du behøver absolut ikke være nærig med antallet af billeder.

Re: Bilpleje

Indlægaf Maggerholm » 18. aug 2010 16:34

Nu ved jeg jo du går og tripper for at komme igang med at afprøve disse mange produkter, og jeg melder derfor min bil som frivillig prøveklud, mens din egen er i vaskekarantæne. :greensmile:

Min har lige været til stor service, og det plejer at udløse en guldvask, men det glemte de denne gang.

Så hvis du vil have testet produkterne, og samtidig tjene en halvtredser, så sig til. :thumb:

Mvh Michael
Maggerholm

Indlægaf Fabhund » 18. aug 2010 19:31

Godt forsøgt, men :thumb:

1) ingen rengøring koster $ i min garage, hvis man selv hjælper til.
2) Dog er familierne fritaget, da de nogle gange tillader sig at parkere i så møgbeskidte biler, hvilket jeg ikke kan holde til at se på. Så en gang imellen kører de hjem i nyrengjorte og nyvaskede biler :greensmile:
Men skulle du have mod/lyds/tid til en omgang tag-team med bilrengøring, er du mere end velkommen her på matriklen. :beerchug:
Du siger bare til,. jeg har sommerferie. Ellers hvad man nu kalder dette vejr?

Jeg hjælper meget gerne, det er total hygge at shine en bil op.
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlægaf Maggerholm » 18. aug 2010 19:39

Fabhund skrev:
Jeg hjælper meget gerne, det er total hygge at shine en bil op.

Det er det ikke i mine øjne, så det bliver nok noget vaskehallen får lov at klare.

Og med det udstyr du har købt hjem, ser det også ud til, at en tur i vaskehallen er billigere. :smile2:

Selvomn jeg godt nok synes det er dyrt.

Mvh Michael
Maggerholm

Indlægaf Fabhund » 24. aug 2010 12:33

Så er produkterne på foregående side fået :fullstar: :fullstar: :fullstar: :emptystar: :emptystar:
Der mangler dog enkelte, men de er ikke blevet testet endnu.
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Fabhund » 24. aug 2010 13:05

Min lillebrod kom forbi i går til den store bilvask/pleje.
2 mand og ca 6 timer gik der på projektet, men det blev faktisk en meget hæderlig Honda der kom ud af det.

Udenvendigt:
En forvask.
Insektfjerner Chemical Guys Strong Wash - Bug Bugger & Tar Remover og ved brug af Microfiberklud Insekter (Det virker en million gange bedre end alt det sjask man kan spaye på)
En vask
En tur med Poorboy's Super Swirl Remover SSR2 (SSR2 is a Medium Abrasive that removes: light swirls, oxidation, fine scratches and over-spray)
En omgang Poorboy's White Diamond Show Glaze (is a show glaze for light coloured vehicles. Formulated for hiding slight imperfections and swirls while adding gloss and slickness, and make light and metallic paints glow)
Og så en omgang voks med Poorboy's Polish with Carnauba
Fælgerne fik efter en meget meget grundig vaskeomgang til slut en tur med Chemical Guys Wheel Guard Wheel Wax
Uvendig vinyl fik behandling med Chemical Guys New Look Trim Gel

Invendigt:
Kabinerens fra Sonax
En masse vinylprodukter fra PoorBoys og Chemical Guys og et bjerg af divese microfiberklude
Sluttede at med at give Chemical Guys Silk Shine Dressing (da brormand gerne ville have skinnende sort vinyl. Ikke min kop the, er mere til det matte look)

Ti slut dufte fra Chemical Guys- Stripper Scent til bagarummet og Griot's Garage Leather Scent på måtterne i kabinen.

Og så ellers en masse billeder.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Svenning » 24. aug 2010 13:38

:bow: :bow: :bow:
Du er i the wrong business, washboy :greensmile:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

Indlægaf Bo » 27. aug 2010 21:56

:respect: :respect: :respect:

Det er godt nok noget af en Honda I to har fået med at gøre. Har din lillebror mistet sin kort til vaskehallen og i samme øjeblik forlagt poletten til støvsugeren på tanken? :wink:
Undskyld mit :se: men den bil ...er godt nok noget af det det mest beskidte jeg nogensinde har set :shock: :shock:

Når dette er lukket ud, så synes jeg at det er et flot resultat I to er kommet ud med :thumb: :thumb: :thumb:

Men er det kun mig, der starter med at skylle køretøjet (altså med rent vand) - inden der tilføjes produkter indeholdende sæbe m.m. :question:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Fabhund » 28. aug 2010 08:35

Sådan er det vist at have to børn samt at bo langt ude på landet.

Jo jo den fik skam masser af vand, skrev det blot ikke på, da jeg så det som en meget naurlig del af bilvask, som du selv skriver :-)
Opdateret med de tre vand gange den fik rent vand under tryk.

Udvendigt:
Meget lang og grundig forskyl med vand via højtryksrenser
En forvask.
Vand via højtryksrenser
Insektfjerner Chemical Guys Strong Wash - Bug Bugger & Tar Remover og ved brug af Microfiberklud Insekter (Det virker en million gange bedre end alt det sjask man kan spaye på)
En vask
vand via højtryksrenser
En tur med Poorboy's Super Swirl Remover SSR2 (SSR2 is a Medium Abrasive that removes: light swirls, oxidation, fine scratches and over-spray)
En omgang Poorboy's White Diamond Show Glaze (is a show glaze for light coloured vehicles. Formulated for hiding slight imperfections and swirls while adding gloss and slickness, and make light and metallic paints glow)
Og så en omgang voks med Poorboy's Polish with Carnauba
Fælgerne fik efter en meget meget grundig vaskeomgang til slut en tur med Chemical Guys Wheel Guard Wheel Wax
Uvendig vinyl fik behandling med Chemical Guys New Look Trim Gel
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Bo » 1. nov 2010 20:09

Okay - en tester som måske beviser at de gode gamle husråd angående rengøring er helt hen i skoven :question:

I går blev sommerhjulene på Svensson Raketten gjort rene - med opvaskevand samt en fælgrens indeholdende en meget svag syre.

Før rengøring

Billede

Billede

Efter rengøring

Billede

Billede

Er godt nok meget spændt på at se, hvad de kommende indkøb samt indsatsen efterfølgende kan bidrage med af forbedringer :wink: :thumb:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Svenning » 2. nov 2010 13:30

Bo skrev:Okay - en tester som måske beviser at de gode gamle husråd angående rengøring er helt hen i skoven :question:

I går blev sommerhjulene på Svensson Raketten gjort rene - med opvaskevand samt en fælgrens indeholdende en meget svag syre.

WOW :bow:
Det må jeg sgu nok sige... tør man spørge hvad du brugte for fælgrens, eller er det din egen hemmelige heksebryg?? :lol:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

ForegåendeNæste

Tilbage til Biler