test

Vis din egen bil eller MC

ALT om biler. Såvel din egen som naboens. OBS! Du behøver absolut ikke være nærig med antallet af billeder.

Re: Vis din egen bil eller MC

Indlægaf Bo » 9. jun 2010 20:53

Fabhund skrev: :bow: :bow: :bow: :bow:
Jeg er uden ord, og jeg synes mit motorrum er præsentabelt......

1000 tak :beerchug: Og du har jo ganske tydeligt bevist, at du passer særdeles godt og kærligt på mandens ultimativt bedste ven Klik her

Fabhund skrev:jeg skammer mig :redface:

Og helt og aldeles uden gyldig grund :wink: Din Tjekkiske Raket har vel også en del mere end +65.000 km. på tælleren samt mere end + 20 måneder på bagen?
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Fabhund » 9. jun 2010 21:10

Tak de søde ord, men den tjekkiske raket er 42 måneder og 73k på tælleren, så ikke så langt fra din :-)
Konklusionen er vist at man kan en del selv, men en prof firma laver det bedste resultat :thumb:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlægaf Bo » 20. jun 2010 14:41

Bo skrev:Når jeg ser en bil med det grønne Övningskörning skilt på bagsmækken, ringer alle alarmklokker. Opmærksomhedsniveauet er, for at sige det mildt, helt oppe i det allerøverste felt.

Min egen personlige mening er, at der burde/skal indføres tre farver på skiltet Övningskörning

Övningskörning = Nybegynder.

Övningskörning = Let rutineret.

Övningskörning = Rutineret

Hermed kunne vi andre bilister (på en passende afstand) vurdere "risikoniveauet", i stedet for i dag hvor man ikke (igen på afstand) kan se om den kommende bilist har tilbragt 1 eller 100 timer bag rattet

Rettelse

Opdagede onsdag morgen, at der rent faktisk findes et Övningskörning :shock:
Dette benyttes, når der sidder en uddannet kørelærer (tilknyttet en godkendt køreskole) ved siden af eleven.

Uanset dette faktum, rokker det fortsat overhovedet ikke ved min oprindelige ide´ om, at indføre forskellige farver ud fra den kommende bilist erfaring i trafikken :thumb:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Fabhund » 25. jun 2010 07:56

fuldstændig enig i ovenstående.

Men man skal kunne degraderes til børnestadie, selv efter mange års erfaring, hvis man fx. ikke blinker af i rundkørsler, specielt hvis man samtidigt snakker i mobil. Damn det kan hidse mig op. Eller hvis der er en der kører ud fra en sidevej så man bliver nødt til at bremse, istedet for at vente de 5 sekunder til man var kørt forbi ham. Når han så 300m længere fremme vælger at dreje til venstre, er jeg klar til at dræbe, jeg kan blive så edderrasende i den situation, sikkert også fordi det er sket 5 gange på to uger nu.

...bassemand hvis jeg skal bremse fordi du svinger for sent ud på landevejen, så er det altså en ommer. Så vent dog, der er jo ikke en eneste bil efter mig.
Arghhhhhhh så fik jeg lidt luft der. :banghead: :banghead: :banghead:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Re: Vis din egen bil

Indlægaf Bo » 28. jul 2010 11:30

CFN skrev:Jeg graver Altea XL'en frem engang til foråret

Er det så til næste forår? :wink:
Venter spændt på at se en masse billeder :thumb:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 15. aug 2010 13:19

Rasbred skrev:men hvorfor er der ikke nogen billeder af nogen gode forlygter :naughty: :naughty: er sikker på at Jönsson og Svensson har nogen gode nogen :D

der kun gruppe billeder med bagdele på... hvad med nogen gruppeshots med forlygter :D evt langt lys :D

Alt for en hardcore SK´er :thumb: :thumb: (men det lange lys må du tænke dig til) :wink:

Billede

Billede

Billede

Billede
Billederne er taget i søndags efter en meget tiltrængt vask. Lørdag (i tørvejr) blev Svensson Raketten vasket, og søndag (i øsende regnvejr) var det så Jönsson Rakettens tur.
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Rasbred » 16. aug 2010 15:24

mega lækkert Bo :thumb: :thumb:

det er sku nogen lækre biler du har der :D

og nogen fantastiske forlygter :thumb: :thumb:
Mvh Rasmus
Brugeravatar
Rasbred

Geografisk sted: 7800 Skive

Indlægaf Bo » 1. sep 2010 10:50

Bo skrev:
Billede

Billede

Billede

Så var det langt om længe blevet tid til at montere de nye bremsedele på Jönsson Raketten. Operationen var sådan set planlagt til at blive udført midt i juli måned, men en eller anden havde ved ankomsten hos Lantis glemt at medbringe låsebolten :banghead: :banghead: :banghead:

21.08.2010

Man tager en professionel værkstedsdonkraft samt to opklodsningsbukke og så ser det sådan ud

Billede

Her ses højre bag inden vi gik i gang.
Kaliber samt bremsesko med ca. 290.000 km. på tælleren
Bremseskive samt bremseklodser med ca. 130.000 km. på tælleren

Billede

Bremsesko afmonteret og nav renset med boremaskine påsat stålbørste

Billede

Her ses højre for inden vi gik i gang.
Kaliber samt bremsesko med ca. 290.000 km. på tælleren
Bremseskive samt bremseklodser med ca. 130.000 km. på tælleren

Billede

Så tager man yderligere to opklodsningsbukke og så ser det pludselig sådan ud :laugh:

Billede

Her ses de afmonterede forreste bremseskiver, bremseklodser samt fjedre

Billede

Her ses de afmonterede bagerste bremseskiver samt bremseklodser

Billede

De forreste bremsesko, efter en særdeles grundig omgang med boremaskine påsat stålbørste, manuel stålbørste, sandpapir samt smergellærred

Billede

Billede

Billede

Her ses venstre bag med ny bremseskive samt bremseklodser monteret. Bremsesko samt kaliber er malet to gange med "Hammerite Hammerlak"

Billede

Her ses højre bag med ny bremseskive samt bremseklodser monteret. Bremsesko samt kaliber er malet to gange med "Hammerite Hammerlak"

Billede

Her ses højre for med ny bremseskive samt bremseklodser monteret. Bremsesko er malet to gange med "Hammerite Hammerlak" Kaliber er ikke malet endnu

Billede

Og lidt tættere på :wink:

Billede

Her ses venstre for med ny bremseskive samt bremseklodser monteret. Bremsesko og kaliber er malet to gange med "Hammerite Hammerlak"

Billede

Efter tre gange "Hammerite Hammerlak"

Billede

Billede

Højre for = færdig :thumb:

Billede

Billede

1000 tak til Lantis for den store hjælp :beerchug: :beerchug:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Fabhund » 1. sep 2010 11:52

Det ser sgu super ud :respect: :respect:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Svenning » 1. sep 2010 21:51

Hvor ER du altså handy, Bo :thumb:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

ForegåendeNæste

Tilbage til Biler