Så var det langt om længe blevet tid til at montere de nye bremsedele på Jönsson Raketten. Operationen
var sådan set planlagt til at blive udført midt i juli måned, men
en eller anden havde ved ankomsten hos
Lantis glemt at medbringe låsebolten
21.08.2010Man tager en professionel værkstedsdonkraft samt to opklodsningsbukke og så ser det sådan ud
Her ses højre bag
inden vi gik i gang.
Kaliber samt bremsesko med ca. 290.000 km. på tælleren
Bremseskive samt bremseklodser med ca. 130.000 km. på tælleren
Bremsesko afmonteret og nav renset med boremaskine påsat stålbørste
Her ses højre for
inden vi gik i gang.
Kaliber samt bremsesko med ca. 290.000 km. på tælleren
Bremseskive samt bremseklodser med ca. 130.000 km. på tælleren
Så tager man yderligere to opklodsningsbukke og så ser det pludselig sådan ud
Her ses de afmonterede forreste bremseskiver, bremseklodser samt fjedre
Her ses de afmonterede bagerste bremseskiver samt bremseklodser
De forreste bremsesko, efter en særdeles grundig omgang med boremaskine påsat stålbørste, manuel stålbørste, sandpapir samt smergellærred
Her ses venstre bag med ny bremseskive samt bremseklodser monteret. Bremsesko samt kaliber er malet to gange med "Hammerite Hammerlak"
Her ses højre bag med ny bremseskive samt bremseklodser monteret. Bremsesko samt kaliber er malet to gange med "Hammerite Hammerlak"
Her ses højre for med ny bremseskive samt bremseklodser monteret. Bremsesko er malet to gange med "Hammerite Hammerlak" Kaliber er
ikke malet endnu
Og lidt tættere på
Her ses venstre for med ny bremseskive samt bremseklodser monteret. Bremsesko og kaliber er malet to gange med "Hammerite Hammerlak"
Efter tre gange "Hammerite Hammerlak"
Højre for = færdig
1000 tak til
Lantis for den store hjælp