test

Vis din egen bil eller MC

ALT om biler. Såvel din egen som naboens. OBS! Du behøver absolut ikke være nærig med antallet af billeder.

Re: Vis din egen bil eller MC

Indlægaf Bo » 1. apr 2010 16:08

Så er det desværre allerede blevet tid til at Svensson Raketten skal til 60.000 km. service :shock:

Sendte den 02.03.2010 en mail til det vanlige VW værksted som (siden 2003) har taget sig kærligt af begge de :se: R, for at spørge til pris og mulig bestilling af tid.

Svaret?

Service med olja och oljefilter, 2. byte olja i haldex pga 4M, 3. aut.växellådsolja, 4. pollenfilter och 5. bromsvätskebyte = ca 6200 kr.

Vi har ca 10-12 dagars väntetid.

I fredags ringede deres værkfører Thomas (vedrørende lidt spørgsmål jeg havde stillet) angående montering af ekstra lys.
Under samtalen, sagde han Bo, du ved godt at der ved 6.000 mil service af R36´eren også skal udskiftes "timing belts" eller på :dk: "tandrem".

Mit svar var "Øh... Jamen det er jo en V6 med kædetræk"

Thomas svarede retur, at der grundet det massive moment i R36 (som kædetrækket åbenbart ikke kan klare) yderligere er monteret hjælpe remme (kan ikke lige finde på en mere passende oversættelse).

Og på mit spørgsmål hvad det så lige havde af betydning for prisen på service var svaret + ca. 4.500,- :shock: :shock:

Herefter sprang jeg omgående på nettet og søgte højt og bredt. Fandt så en sælger på http://www.ebay.de som havde de ønskede remme på lager.

Bestilt i mandags (+ et ekstra sæt til om 60.000 km.) og modtaget i dag på hjemmeadressen!

Takker i det stille for, at de i :se: ikke holder Skærtorsdag som helligdag :thumb:

Investeringen via Tyskland beløb sig i ca. 800,- :dk:

Alle på SK ved at jeg har en stor og brændende interesse og glæde i biler, men denne her... havde jeg godt nok ikke lige set komme :shock: :shock:

Billede

Bedste hilsner herfra

Bo :-)
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Bo » 10. apr 2010 09:16

Bo skrev:Billede

Forbrug af motorolie

Hvor Jönsson Raketten ALDRIG har fået efterfyldt så meget som en enkelt dråbe, er forbruget her 1 liter for hver ca. 7.000 km. Og det er ikke just den billige olie fra Bilka, som skal påfyldes :wink:

Bo skrev:Siden der den 16.12.2009 (ved 47.470 km.) blev påfyldt 1 liter, har den ikke bedt om eller fået en eneste dråbe. 14.448 km. uden at der skulle efterfyldes :shock:
Har jeg ved et uheld og uden at opdage det, tabt en tube lim eller en rulle tape i motorrummet? :lol:

Åbenbart ikke alligevel :wink:

Olie skiftet d.d. UDEN lampe lyste. 61.848 km. (ved service hos VW 09.04.2010)

Olie Lampe lyste ved 70.955 km. Påfyldt 1 liter ved 70.965 km. (02.08.2010)

Olie Lampe lyste ved 79.090 km. Påfyldt 1 liter ved 79.140 km. (23.09.2010)

Olie Lampe lyste ved 88.593 km. Påfyldt 1 liter ved 89.172 km. (17.01.2011)
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 22. apr 2010 20:51

Bo skrev:1. Der blev ved dette service ikke skiftet tændrør. Er meget overrasket over dette, da det på Jönsson Raketten er fast procedure ved hvert + 60.000 km. service

Fik i dag svar på min mail til værkstedet. Der skal skiftes tændrør ved 60.000 km. Det var en forglemmelse fra deres side. Både ved indskrivning og under kontrol af referencelisten som åbenbart udskrives til den mekaniker som varetager service på Raketten :rolleyes: :rolleyes:

Nå men kører da gerne endnu engang :tsktsk: Så kan de passende også udskifte bremseklodserne bag og måske også udskifte en forrude med + 7.000 stenslag. Satser naturligvis på, at der gives en kæmpe rabat på hele pakken :lol:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 25. apr 2010 14:13

Bo skrev:Fik i dag svar på min mail til værkstedet. Der skal skiftes tændrør ved 60.000 km. Det var en forglemmelse fra deres side. Både ved indskrivning og under kontrol af referencelisten som åbenbart udskrives til den mekaniker som varetager service på Raketten :rolleyes: :rolleyes:

Nå men kører da gerne endnu engang :tsktsk: Så kan de passende også udskifte bremseklodserne bag og måske også udskifte en forrude med + 7.000 stenslag. Satser naturligvis på, at der gives en kæmpe rabat på hele pakken :lol:

Modtog i fredags så priserne på de forskellige dele.

Udskiftning af seks tændrør
Pris inkl. arbejdsløn: ca 2.200,- :se:
Pris ekskl. arbejdsløn: 1.298,- :se:

Nye bremsekloder bag
Pris inkl. arbejdsløn: ca 2.000,- :se:
Pris ekskl. arbejdsløn: 913,- :se:

Stenslaget i forruden er desværre alt for stort til at det kan repareres og ruden skal derfor skiftes

Billede

Prisen for denne operation hos VW i :se: er ca. 10.000,- :se: (omregnet ca. 7.760,- :dk: ) :shock:
Den høje pris skyldes at der både er varme i forruden samt regnsensor installeret.

Egenbetalingen vil være ca. 3.200,- :se: hvis det lykkes for værkstedet at afmontere regnsensoren så den ikke går i stykker, og ca. 3.900,- :se: hvis dette ikke lykkes.

Da Jönsson Raketten (også med regnsensor) fik skiftet forrude for et par år siden, var egenbetalingen vist 2.500,- :se:

Ringede i fredags til Carglass i :dk: for at høre hvad deres pris for selvsamme operation var. Tilbuddet inkl. original VW forrude samt montering lød på ca. 5.700,- :dk:

Hvem er det lige der skummer fløden? Værkstedet eller forsikringsselskabet i :se: (eller deles der mon i porten?) Har nemlig en lidt naiv ide´ om, at også Carglass har en lille fortjeneste på deres pris :tsktsk: :tsktsk:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Schnitzer » 25. apr 2010 17:19

Hold da kæft !!

Er det allesammen stenslag der ses på billedet ?
Schnitzer
Betonmesteren

Indlægaf Bo » 25. apr 2010 19:18

Schnitzer skrev:Hold da kæft !!
Er det allesammen stenslag der ses på billedet ?

Heldigvis ikke :thumb: Hovedparten er vist bare snavs og insekter :wink: Og så spottes der også det specielle mønster i ruden som minder om en bikube. Om det skyldes den varmedæmpende funktion eller opvarmning af forruden ved jeg fortsat ikke. Med jeg har altså tidligere brokket mig over det :lol:

Bo skrev den 23.01.2010:

Varme i forruden

Når solen skinner direkte på forruden, som måske ikke lige er nyvasket , ses varmetrådene som et mønster i alle regnbuens farver. Særdeles belastende for øjnene

OBS! Billedet er taget 30.09.2009 og dermed i højsæsonen for den slags bevingede kryb :laugh:

Billedet viser dog kun det allerstørste af de to granvoksne stenslag. Dette blev modtaget på motorvejen i :se: vist nok med + 170 km/t. :redface:
Det gav et stort smæld at jeg troede at Svensson Raketten ville falde fra hinanden :shock:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 22. maj 2010 18:36

Vist første gang nogensinde at jeg har dobbelt citeret mig selv :shock:

Bo skrev:
Bo skrev:Fik i dag svar på min mail til værkstedet. Der skal skiftes tændrør ved 60.000 km. Det var en forglemmelse fra deres side. Både ved indskrivning og under kontrol af referencelisten som åbenbart udskrives til den mekaniker som varetager service på Raketten :rolleyes: :rolleyes:

Modtog i fredags så priserne på de forskellige dele.

Udskiftning af seks tændrør
Pris inkl. arbejdsløn: ca 2.200,- :se:
Pris ekskl. arbejdsløn: 1.298,- :se:

Nye bremsekloder bag
Pris inkl. arbejdsløn: ca 2.000,- :se:
Pris ekskl. arbejdsløn: 913,- :se:

Stenslaget i forruden er desværre alt for stort til at det kan repareres og ruden skal derfor skiftes

Billede

Prisen for denne operation hos VW i :se: er ca. 10.000,- :se: (omregnet ca. 7.760,- :dk: ) :shock:
Den høje pris skyldes at der både er varme i forruden samt regnsensor installeret.

Egenbetalingen vil være ca. 3.200,- :se: hvis det lykkes for værkstedet at afmontere regnsensoren så den ikke går i stykker, og ca. 3.900,- :se: hvis dette ikke lykkes.

Mandag morgen klokken 07:15 blev Svensson Raketten afleveret hos det lokale VW værksted.

Denne gang var reservation af lånebil, dog heldigvis helt på plads :thumb:

Men hvorfor er det så lige at jeg igennem alle årene altid får den mest veludrustede lånebil?

Billede

med det fedeste anlæg? :laugh:

Billede

Tirsdag morgen klokken 07:30 skulle der så byttes biler.

Ny forrude var monteret, og heldigvis havde de haft held med at afmontere den gamle rude uden at regnsensoren blev ødelagt :thumb:

Investeringen beløb sig så "kun" til 3.085,- :se: i egenbetalt selvrisiko

Samt

6 stk. tændrør: 1.298,- :se:
Grundet deres interne misforståelse med hensyn til udskiftning af tændrør, blev denne operation udført uden omkostninger til arbejdslønnen :thumb:

Og

Nye bremseklodser bag: 913,- :se: (leveret "in a box")

Billede

Er ikke helt sikker på, om det er "R logoet" der gør at de koster meget :shock:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 23. maj 2010 22:29

Så er det vist tid til næste kapitel af den :se: Raket saga :wink:

Tirsdag 18.05.2010 klokken 07:00 blev Jönsson Raketten overdraget til naboen. Vist nok kun for anden gang siden 2003, at der sidder en anden person bag rattet end undertegnede (altså når der naturligvis lige ses bort fra VW mekanikere) :shock:

Tirsdag 18.05.2010 klokken 07:30 blev Svensson Raketten afhentet hos det lokale VW værksted, efter skift af tændrør samt forrude.
Blev direkte herefter, kørt til samme firma i Helsingborg som i 2008 sørgede for at Jönsson Raketten fik en meget tiltrængt omgang.

Mødte naboen ca. 2 km. før bestemmelsstedet. Meget underligt for første gang nogensinde, at se ens eget køretøj No. 2 komme en i møde :shock:

Begge de :se: Raketter blev overdraget, og en lånebil blev udleveret. Ved ikke om det bare er mig, eller om standarden for lånebiler i :se: bare er alt for nedadgående? :--

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
der mangler vist et HI (eller er det det et HIHI) :wink:

Aftalen var oprindeligt, at vi kunne hente begge biler samme dag, men grundet lidt misforståelser (også her) blev aflevering udskudt til onsdag den 19.05.2010 kl. 14:00 :--

Onsdag 19.05.2010 ca. 14:00

Naboen hentet og vel landet ved de to klargjorte :se: Raketter, spurgte hun om hun igen skulle køre i den lave, rumlende og brummende "gocart" eller om hun kunne opgraderes til at prøve at køre en tur hjemad i "famileraceren"?

Mit svar var, at selvfølgelig kunne hun da opgraderes :thumb: Dette da hun jo selv har et par Mercedes AMG i stalden derhjemme, og med et monster af en Jaguar på vej, havde jeg absolut mere end 100 % tiltro til hendes evner som en ganske habil chauffør til at tøjle køretøjer med "kun" + 260 HK :wink:

Nå men her er hvad der var resultatet af lidt under 30 timers afsavn

Billede

Billede

Billede

Billede

Lidt billeder fra motorrummet med det nye åbne luftfilter (monteret af Lantis 14.05.2010)

Billede

Billede

Og et enkelt billede af kabinen

Billede

Og for første gang nogensinde på et offentligt forum :shock: :shock:

Begge de :se: Raketter samlet på et og samme billede :thumb: :thumb:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Den samlede investering for begge lød på

[Reveal] Spoiler:
Billede
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bajerfan » 24. maj 2010 12:38

Det er helt vildt så velholdte de er. Ikke til at se at R32'eren er 7 år gammel da. En sand fryd for øjet. Øjnene endda :lick:

Hvaaa, hvad er det for nogle ekstra lygter, du har monteret foran på Golfen?? Eller hvad er det?
Intet nytår uden Grey Goose
Brugeravatar
Bajerfan
Ølmesteren

Geografisk sted: Give, Hedensted og Vejle

Indlægaf Lantis » 24. maj 2010 12:43

Bajerfan skrev:Det er helt vildt så velholdte de er. Ikke til at se at R32'eren er 7 år gammel da. En sand fryd for øjet. Øjnene endda :lick:

Hvaaa, hvad er det for nogle ekstra lygter, du har monteret foran på Golfen?? Eller hvad er det?

Ingen kommentare :weee:

Kan/vil kun sige at jeg blev lokket.
Lantis

Geografisk sted: Tune

ForegåendeNæste

Tilbage til Biler