Så er det desværre allerede blevet tid til at Svensson Raketten skal til 60.000 km. service
Sendte den 02.03.2010 en mail til det vanlige VW værksted som (siden 2003) har taget sig kærligt af begge de R, for at spørge til pris og mulig bestilling af tid.
Svaret?
Service med olja och oljefilter, 2. byte olja i haldex pga 4M, 3. aut.växellådsolja, 4. pollenfilter och 5. bromsvätskebyte = ca 6200 kr.
Vi har ca 10-12 dagars väntetid.
I fredags ringede deres værkfører Thomas (vedrørende lidt spørgsmål jeg havde stillet) angående montering af ekstra lys.
Under samtalen, sagde han Bo, du ved godt at der ved 6.000 mil service af R36´eren også skal udskiftes "timing belts" eller på "tandrem".
Mit svar var "Øh... Jamen det er jo en V6 med kædetræk"
Thomas svarede retur, at der grundet det massive moment i R36 (som kædetrækket åbenbart ikke kan klare) yderligere er monteret hjælpe remme (kan ikke lige finde på en mere passende oversættelse).
Og på mit spørgsmål hvad det så lige havde af betydning for prisen på service var svaret + ca. 4.500,-
Herefter sprang jeg omgående på nettet og søgte højt og bredt. Fandt så en sælger på http://www.ebay.de som havde de ønskede remme på lager.
Bestilt i mandags (+ et ekstra sæt til om 60.000 km.) og modtaget i dag på hjemmeadressen!
Takker i det stille for, at de i ikke holder Skærtorsdag som helligdag
Investeringen via Tyskland beløb sig i ca. 800,-
Alle på SK ved at jeg har en stor og brændende interesse og glæde i biler, men denne her... havde jeg godt nok ikke lige set komme
Bedste hilsner herfra
Bo