test

Honda CR-Z

ALT om biler. Såvel din egen som naboens. OBS! Du behøver absolut ikke være nærig med antallet af billeder.

Re: Ny Bil?

Indlægaf Fabhund » 3. jul 2010 11:53

hehehe, når det gælder biler, bliver manualen altid gennempløjet med stor fornøjelse. Jeg har oplevet på ovtavien at finde enkelte features som jeg ikke havde fundet på nettet eller som forhandleren havde fortalt.
fx. at armlænet kunne trinlåses i forskellige vinkler, hvilket er lækkert : :smile2:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlægaf Fabhund » 13. jul 2010 18:18

I morgen står den på en tur til Honda i Flensburg.
En kollega skal derned til alm. service og kender værkstedet og værkfører, så jeg triller med for at få handlet prisen og monteringsdato for ekstraudstyret. Vi triller fra Silkeborg 04:45 så jeg skal op 03:45 for at være der til tiden :shock:

Kollegaen snakker heldigvis med godt tysk, så selv om jeg nok vil forsøge med mit tysk, er det sgu godt at have forstærkning med. Det er trods alt snart 22-23 år siden jeg har forsøgt at sige noget meningsfyldt ............. på tysk :-)

Men hvad skal der så i (nedenstående er ikke låst, ting kan og vil sikkert blive fjernet og eller tilføjet).....well det meste er gejl og lys

Beleuchtete Tür-Einstiegsschutzleisten 08E12-SZT-600
Mittelarmlehne 08U89-SZT-610
Kofferraumwanne 08U45-SZT-600
Innenspiegel-Abblendsystem 08V03-SZT-KIT
Tankdeckelabdeckung 08F59-SZT-600
Ladeschutzmatte 08P42-TL4-600
LED Fußraumbeleuchtung, vorne 08E10-SZT-610
Einparkhilfe-Kit, vorn – in Verbindung mit Seriengrill 08V66-SZT-K610B
Beleuchtete Lautsprecherzierringe und Beleuchtung für Türablage 08E19-SZT-610A
Sportschaltknauf 08U92-SZT-610A

og en lille video der bedst nydes i fuld opløsning og i fuld skærm......arrggg det er som at være 5 år igen til juleaften. Damn dagene går langsomt. :--

Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Bo » 14. jul 2010 19:39

Udklippet fra Lokaltidningen Svalöv i dag
beklager vinklen på scanningen, men gætter på at du så bare sætter skærmen på højkant? :wink:

Billede

Tænkte at den måske kunne have en vis interesse? :thumb:

Scannet ind via HP Photosmart C7180
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Fabhund » 14. jul 2010 20:08

Tusinde tak for dine meget observerende øjne og fordi du gad scanne artiklen ind til lille mig. :beerchug:

At det er en afløser til CRX er der vel ingen der forventer når CR-Z er en hybrid?

Det er en rigtig sjov coupe og kører, i mine øjne, rigtigt godt og ikke mindst sjovt (og så er den jo hammer fræk at se på).

Artiklen er et godt eksempel på de forskellige modtagelser den har fået rundt om i verden.
Den ene lejr jagter CR-Z'en fordi den ikke er hybrid nok i deres øjne, den anden lejr mener at den ikke er sportsvogn nok. :argue:
Den ligger ca. midt i, hvilket passer mig perfekt mht. km/l, kørselsopvelse og afgifter.

PS.
I dag blev denne bestilt til levering ved forhandleren. :thumb:
Billede
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Maggerholm » 15. jul 2010 07:34

Fabhund skrev:
PS.
I dag blev denne bestilt til levering ved forhandleren. :thumb:
Billede

Hvad gemmer der sig bag betegnelsen "Premium"?
Det der lille antennesymbol, som skulle betyde, at uret stiller sig selv, har jeg iøvrigt ikke set en eneste gang, siden jeg fik min installeret (tilbage i marts).

Til gengæld går uret noget vel stærkt i min.
Der har nået at gå 10min foran, og det er ærlig talt ikke særlig fedt.
Hvis klokken er 15.06, og jeg parkerer, skal den stille sig på det nærmest fremadrettede kvarter, og det er 15.15, men hvis det interne ur, synes klokken er 15.16, så stiller den sig på 15.30, selvom klokken er 15.06, og det giver 9min, hvor man holder ulovligt parkeret (fordi P-skiven er stillet forkert). :--

Mvh Michael
Maggerholm

Indlægaf Fabhund » 15. jul 2010 18:50

Hmmm det lyder skummelt, og ikke mindst røvirriterende :shock:
Har du ikke brokket dig til p-watch, der må da være et eller andet galt med det?
Er det konstant det er foran "tiden" eller er det på udvalgte steder?
Jeg har læst at den (tidligere versioner, måske også denne)kan have problemer ved høje bygninger.

Jeg aner ikke hvad premium står for. Så vidt jeg kan se er det deres nyeste version. Den blev valgt fordi den var hvid :smile2:

Jeg havde overvejet Jacob jensens version, men synes den er for chubby klump, og så synes jeg det ville være lidt underligt at have en jacob jensen dims i bilen.
Fordelen er at den er batteri drevet og man derfor slipper for monteringsbøvlet (p-watch)

Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Maggerholm » 15. jul 2010 21:19

Fabhund skrev:Hmmm det lyder skummelt, og ikke mindst røvirriterende :shock:
Har du ikke brokket dig til p-watch, der må da være et eller andet galt med det?
Er det konstant det er foran "tiden" eller er det på udvalgte steder?
Jeg har læst at den (tidligere versioner, måske også denne)kan have problemer ved høje bygninger.

Jeg aner ikke hvad premium står for. Så vidt jeg kan se er det deres nyeste version. Den blev valgt fordi den var hvid :smile2:

Jeg havde overvejet Jacob jensens version, men synes den er for chubby klump, og så synes jeg det ville være lidt underligt at have en jacob jensen dims i bilen.
Fordelen er at den er batteri drevet og man derfor slipper for monteringsbøvlet (p-watch)

Billede
Billede
Billede

Ja den Jacob Jensen er nemlig en "Chubby klump".
Ligner en røgalarm. :smile2:

Mange siger at det, at stille sig efter vibrationerne ikke fungerer korrekt.
Andre siger, at det er P-watch modellerne der er problemer med.
Men P-Watch garanterer at man slipper for bøder, hvis blot den er monteret korrekt.
Har ikke brokket mig endnu, da jeg lige skal have nærlæst manualen for om det med at stille sig selv efter signal kan slås fra og til.
Man skulle tro at en dims der stiller sig selv, og desuden kun har en knap skulle være problemfri, og lige til at gå til.
Men der er kombinationer som som at holde knappen inde, om der er tænding på eller ej eller op til 30 sek efter man har slukket bilen osv.

Jeg fik min monteret af en på et stort Mercedes værksted, men det var "efter fyraften", og han hægtede den blot på nogle ledninger der gik til radioen, så jeg er lidt nervøst for om det kvalificerer til "korrekt montering".
Og det er jeg ret træt af.
At det så også medført udfald af lyden fra højre fronthøjttaler, når radioen spiller er også surt.
Så han skal have kigget på det igen. :evil1:

Hvis jeg stiller uret præcist kommer det stilel og roligt mere og mere foran.
Siden marts har jeg stillet den to gange, senest for nyligt, og senest var den 10min foran, første gang var den i hvert fald minimum 5min foran.

Er den rigtig hvid eller bare sølvfarvet.
Da jeg købte var der den med mørk grå/sort og sølv "ring", og den der var modsat.
Jeg valgte den mørke (mest fordi det var den eneste der var i den butik, hvor jeg faldt over den til 550kr, istedet for 899kr.

Mvh Michael
Maggerholm

Indlægaf Fabhund » 18. jul 2010 09:31

Jeg håber sgu at du får løst problemet med den, for det lyder som om at det lige skal kigges igennem.

Yps den er hvid, de nye versioner kan fåes i mange forskellige farver nu.
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Rasbred » 23. jul 2010 20:28

Fifth gear har netop testet den..

har klippet og klistret lidt også smidt det op her

http://www.megaupload.com/?d=JN1CHL9Z

fylder 64 mb er ikke HD eller lign ;)

men kan ses :) take it or leave it :D

jeg har det fulde afsnit hvis folk vil se resten :)
Mvh Rasmus
Brugeravatar
Rasbred

Geografisk sted: 7800 Skive

Indlægaf Bo » 23. jul 2010 21:46

Rasbred skrev:men kan ses

Kan altså desværre ikke ses. Modtager denne fejl "Filen du har forsøgt at få adgang til, er midlertidigt ikke til rådighed."

Rasbred skrev:jeg har det fulde afsnit hvis folk vil se resten

Show-me-the-money... ahem... Show-me-the-file = jeg vil altså hellere end gerne se alt der har med fede biler at gøre :thumb: :thumb:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

ForegåendeNæste

Tilbage til Biler