test

Vis din egen bil eller MC

ALT om biler. Såvel din egen som naboens. OBS! Du behøver absolut ikke være nærig med antallet af billeder.

Re: Vis din egen bil

Indlægaf Bjerregaard » 17. jan 2010 12:19

Hmm er ikke så heldig, at have en bil.. men så kan jeg jo vise min mc frem :laugh:

En Kwaksaki Z750 med åben udstødning, åbent luftfilter og powercommander - yder 104 hk på baghjulet, så det er da tæt på at være en mindre bil :greensmile:

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Bjerregaard

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Fabhund » 17. jan 2010 12:30

nice..... :lick:

Måske vi skulle ændre tråden til "Vis din egen bil/mc" :smile2:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlægaf Bo » 17. jan 2010 15:47

Fabhund skrev:Bo, hvad siger garantien / VW til at man selv installerer et Air Induction System?

Billede

Spøjst at du spørger, for sad faktisk i sidste uge og tænkte på det samme :shock:

Var for et par år siden hos VW i Eslöv med en fejl som gjorde at R32´eren kørte som en spand møg. Det viste sig, at det var luftmassemåleren der var stået af og at den derfor kørte på et nødprogram.

Værkføreren sagde (efter at have kigget i motorrummet) at han jo ikke behøvede at informere VW i :se: om, at der var eftermonteret et uoriginalt åbent luftfilter.
Han mente, at det måske kunne være årsagen til fejlen. Så den blev udskiftet uden beregning som "kulance reparation".
Skal siges, at der siden udskiftningen, ingen problemer har været med hverken luftfilter eller luftmassemåleren.

Måske fordelen ved siden 2003 at have benyttet samme mindre VW værksted?
Deres mangel på såvel salgsafdeling samt fine og dyre glasfacader, opvejes mere end 100% i deres nede-på-jorden måde at udføre fornem kundeservice :thumb: :thumb:
Behøver vel ikke at skrive, at de også varetager service af Svensson Raketten? :wink:

Bedste hilsner herfra

Bo :-)
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Bo » 17. jan 2010 16:35

Tekker skrev:Nu er det jo et udpræget VAG forum herinde, men I kan vel godt tåle lidt fremmede :razz:

:lol:

Som du ved, er der her på forummet højt til loftet, og dermed også mere end rigelig plads til andet end de af VW koncernen leverede produkter :wink:

Tekker skrev:Arbejder i bilbranchen og har for nyligt skiftet job, så nu skal jeg have bil med stjerne....

Altså en stjerne der styrer stjernen? :wink:

Billede

Bedste hilsner herfra

Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 17. jan 2010 16:43

Bjerregaard skrev:
Billede

Billede

Billede

Først og fremmest, et varmt velkommen på SK :beerchug:

Damn, hvor er det dog et par særdeles lækre og flotte billeder :thumb: Har du selv taget dem? (altså undtaget det sidste) :wink:

Bedste hilsner herfra

Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 17. jan 2010 16:48

Fabhund skrev:Måske vi skulle ændre tråden til "Vis din egen bil/mc" :smile2:

Hermed gjort :thumb:

Bedste hilsner herfra

Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bjerregaard » 17. jan 2010 19:03

Bo skrev:
Først og fremmest, et varmt velkommen på SK :beerchug:

Damn, hvor er det dog et par særdeles lækre og flotte billeder :thumb: Har du selv taget dem? (altså undtaget det sidste) :wink:

Bedste hilsner herfra

Hey og tak for den varme velkomst.. jeps billederne er taget selv med en dårligt kamera og ingen skills whatsoever - men vi har alle lov at være heldige indimellem :-)

Hygge
Søren
Brugeravatar
Bjerregaard

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Vis din egen bil eller MC

Indlægaf Tekker » 18. jan 2010 21:34

Godt der er plads til det meste herinde :laugh:

Men jeg ville nok passe på med at bruge uoriginalt luftfilter og andet på din fine R36. Går der noget i stykker og det bliver et spørgsmål om garanti eller kulance, kan du få et stort/dyrt problem. En 6-cylindret motor er som udgangspunkt dyrt at reparerer på.

Desuden har VW's VR6'er en fed lyd som standard... :thumb:
Brugeravatar
Tekker

Re: Vis din egen bil eller MC

Indlægaf Bo » 23. jan 2010 17:18

Tekker skrev:Men jeg ville nok passe på med at bruge uoriginalt luftfilter og andet på din fine R36. Går der noget i stykker og det bliver et spørgsmål om garanti eller kulance, kan du få et stort/dyrt problem. En 6-cylindret motor er som udgangspunkt dyrt at reparerer på

Har (7-9-13) til dato heldigvis været fri for fejl eller reparationer :thumb:

Det uorginale luftfilter har siddet i R32´eren siden 2003 (+ 250.000 km.) Heldigvis har der kun den ene gang (vist nok i 2006) været problemer.

R36´eren har på nuværende tidspunkt kørt + 30.000 km. med det nye luftfilter, uden nogen som helst tegn på unoder :thumb:

Tekker skrev:Desuden har VW's VR6'er en fed lyd som standard... :thumb:

:thumb: men det giver altså en helt anden lydoplevelse når der "åbnes" for luftkassen.
Roder pt. med et par videoer som demonstrerer hvor meget R36 siger efter udskiftningen (og det er altså godt nok noget af en forskel) :shock:

Bedste hilsner herfra

Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 23. jan 2010 18:37

Bo skrev:07.01.2010

Så rundede Svensson Raketten de + 50.000 km.

Billede

Mere info følger snarest muligt :thumb:

Okay, efter 16 måneder er det vist på høje tid til en status over godt og skidt

Nedenstående skal udelukkende ses som lidt mild brok, over småting som jeg i dagligdagen irriteres en lille smule over :wink:
Skal naturligvis sammenholdes mod de erfaringer og oplevelser som jeg i mere end 6 år har haft med Jönsson Raketten.

B stolpen

Har grundet de 187 cm. førersædet skudt helt tilbage. Her er B stolpen meget i vejen, når jeg skal ved et kryds skal orientere mig. Er nød til at rejse mig frem i sædet for at kunne kigge til siderne.

Bi Xenon

En designer mente muligvis at det var smart at samle nær og fjernlys i en og samme pære. Men det giver altså langt fra samme gode lys når fjernlyset aktiveres. Lyskeglens spredning er alt for bred og ufokuseret.

Varme i forruden

Når solen skinner direkte på forruden, som måske ikke lige er nyvasket :wink: , ses varmetrådene som et mønster i alle regnbuens farver. Særdeles belastende for øjnene.
At en eller anden tysk ingeniør af uransagelige årsager, har valgt at timeren kun er sat til 4 minutter uden mulighed for at kunne ændre denne tid, er komplet uforståeligt.

Sidevindsfølsom

I forhold til Jönsson Raketten, som også er ganske følsom overfor sidevind, er den godt nok mere end bare meget modtagelig. Der skal virkelig holdes fast i rattet når der er kraftig vind på f.eks. Øresundsbroen.

Forbrug af motorolie

Hvor Jönsson Raketten ALDRIG har fået efterfyldt så meget som en enkelt dråbe, er forbruget her 1 liter for hver ca. 7.000 km. Og det er ikke just den billige olie fra Bilka, som skal påfyldes :wink:

Motorvarmeren (som blev monteret ab fabrik)

Fjernbetjeningen til motorvarmeren indeholder kun en "on og off" tast. Alle indstillinger med tid, forskudt start m.m. skal ske via bilens menu.
Lidt ufedt at der ikke er et display på fjernbetjeningen (som på den der blev eftermonteret til R32), så man kan se om den faktisk er startet, se hvor mange minutter der er til den er færdig, når man ikke lige har kigget på uret da man aktiverede den.

Sidespejle

Lidt ufedt at de ikke automatisk kan foldes ind når bilen låses, men skal ske ved manuelt at dreje på en knap. VW i Tyskland har via fjernopkobling været inde og undersøge om det kunne efterprogrammeres, og svaret var "Nein". But why not? ... når nu en Peugeot til ca. 1/8 del af prisen kan som standard.

Bortset fra ovenstående brok, er det fortsat en super fed køremaskine. Ingen fejl endnu (7-9-13). En sand glæde og udsøgt fornøjelse at sætte sig ind i hver dag :thumb: :thumb:

Bedste køreglade hilsner herfra

Brugeravatar
Bo
Site Admin

ForegåendeNæste

Tilbage til Biler