test

Bilpleje

ALT om biler. Såvel din egen som naboens. OBS! Du behøver absolut ikke være nærig med antallet af billeder.

Bilpleje

Indlægaf Fabhund » 20. mar 2010 10:17

Så er foråret her, og vi er nogle der snart skal ud med børste spand sæbe.
Det bliver rigtigt godt :thumb:

Jeg føler mig ligesom køerne der snart skal på marken. :smile2:

I den anledning er der her et inspirationslink som burde få det til at krible med bilvasken.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=78&t=23796

Et sted at shoppe bilplejeprodukter:
http://www.bilpleje.nu
ovenstående indeholder ud over en shop også videoer og blog.

Kender I andre steder og eller har tips så hold jer ikke tilbage.
Og lad os så se at komme igang
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Geografisk sted: 127.0.0.1

Re: Bilpleje

Indlægaf Maggerholm » 20. mar 2010 14:57

Fabhund skrev:I den anledning er der her et inspirationslink som burde få det til at krible med bilvasken.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=78&t=23796

Øv, havde håbet på en Youtube video med nogle bikiniklædte kvinder der vaskede bil. :sad2:

Er det bare mig, der ikke lige kan se at bilen er beskidt, på det første billede? :razz:
Mit liv er godt nok for kort til, at jeg kan få lysten til, at vaske min bil selv (en indkørsel mm, kunne jo så også være en fordel).

Så det bliver vaskehal for mit vedkommende.

Mvh Michael
Maggerholm

Indlægaf Svenning » 2. apr 2010 11:59

Maggerholm skrev:Er det bare mig, der ikke lige kan se at bilen er beskidt, på det første billede? :razz:

Nu følger jeg selv lidt med på VAGcars.dk også, og ham gutten med Beetle'n er nok i den tossede kategori... enig, Michael, jeg kan heller ikke se den er (synderlig) beskidt :shock:

Du kan evt se hans projekt fra start til slut her; http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=18429
Syntes det er vildt at han kan have så entusiastisk og detaljeret tilgang. Det kunne jeg godt misunde lidt...
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

Indlægaf Svenning » 2. apr 2010 12:01

Har lige nydt en stille mande-formiddag med bilvask her til morgen :thumb:
Var sgu lækkert lige at høvle bilen med højtryksspuleren og få vinteren vasket rigtigt af!

Desværre åbenbarer det jo så en lak der skriger på behandling, så det må blive næste projekt.
Ved bare ikke helt om jeg har mod på at gøre det selv :--

Tror vi er ude i en gang lakrens med efterfølgende voks og polering... det kunne jo nemt give en hyggelig arbejdsdag! :greensmile:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Indlægaf Maggerholm » 3. apr 2010 00:53

Og til de knap så "gør-det-selv-kyndige" når det kommer til bilvask, kan jeg da lige nævne at Uno-X kører med guldvask til 19kr i hele april.
Sjovt at se at den "billigste" vask koster 38kr, den næste koster 45kr, guldvasken 19kr og den dyreste 85kr. :razz:

Tror godt lige jeg kan regne ud, hvor man får mest for pengene. :smile2:

Mvh Michael
Maggerholm

Indlægaf Fabhund » 3. apr 2010 20:42

Så blev hun forårsklargjort :naughty:

En meget beskidt skoda med sand og salt.
Billede

Billede

Billede

Det store arsenal blev fundet frem og gjort klar
Billede

Først to ture med højtryksrenser og kun vand for at bløde op samt fjerne det værste sand og skidt.
Herefter en tur med højtryksrenser og sæbe (forvask). Så igen skylning med højtryksrenser og vand.
Endnu en tur med med højtryksrenser og sæbe (forvask). Så igen skylning med højtryksrenser og vand.
Så to forvask i alt. Dette er kun fordi det er første hjemmevask efter vinteren.

Billede

Billede

Herefter masser af vand på fra slangen og en omgang håndvask.

Billede

Billede

Billede

Billede

Så var vasken klaret, og turen kom til at poppe hjelmen og lige rengøre lidt der, stor var chokket dog....
Billede

Billede

45min senere kunne jeg med lidt mere ro i sjælen nyde dette maskinrum:
Billede

Billede

Billede
Den opmærksomme læser har naturligvis spottet denne helligdag, jeg kan berolige med at jeg _har_ fixet det efterfølgende :-)

Det var så næsten halvvejs :-)
Rengøring af kabine og bagarum samt vinylopfrisker på udvendige panaler etc. Hold op de trængte

Billede

Billede

Billede

right...og endelig skal prinsessen da have sommersko på.
Sammen med skiftet blev kaliberne lidt vasket, ikke det hjalp det store, men lidt alligevel. De bliver malet igen når vi rammer de 20 grader :)
Billede

Billede

Sommerdækene var forinden blevet vasket og vasket og vasket og poleret samt fået vinyldækopfrisker.
Alle fire fælger vasket og poleret samt et fået dækopfrisker...gæt selv
Billede

uhmmm rene sko
Billede

Og monteret blev de.
Billede

Billede

Alt i alt en dejlig dag sammen med hende jeg elsker næstmest :)
Der var lige vel meget sol så jeg skulle dælme være hurtig med vaskeskindet.
Tid brugt (inkl. oprydning efterfølgende): 7 timer plus 4 timer for dækbehandlingen. Det giver en total på 11 timer...total afstresning :thumb:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Bajerfan » 3. apr 2010 22:25

Motiverende!
Intet nytår uden Grey Goose
Brugeravatar
Bajerfan
Ølmesteren

Geografisk sted: Give, Hedensted og Vejle

Indlægaf Bo » 5. apr 2010 10:59

:wow: :wow:

Et super godt og inspirerende indlæg Fabhund, og hvor det dog bare luner at se et godt skrevet indlæg med en særdeles god og beskrivende tekst med mange billeder :lick:
(men man skal da godt nok holde tungen lige i munden når der skal quotes) :wink:

Fabhund skrev:Billede

Spotter jeg monstro kattepoter på kølerhjelmen?
Har hørt noget om, at katte (desværre) er specielt glade for at placere deres poter på mørke biler.

Fabhund skrev:Det store arsenal blev fundet frem og gjort klar
Billede

Er dog blevet lidt nysgerrig (inspireret) efter at have set det endelige resultat. Kunne du ikke lokkes til at præsentere de benyttede produkter lidt nærmere? Altså produktnavn, og hvad de benyttes til?

Den opmærksomme læser har naturligvis spottet denne helligdag, jeg kan berolige med at jeg _har_ fixet det efterfølgende :-)

Jeg spottede det nu først da du gjorde opmærksom på det. Var alt for optaget og imponeret over det super fornemme arbejde/resultat, til at bemærke sådan en lille ubetydelig detalje :thumb:

Fabhund skrev:Sammen med skiftet blev kaliberne lidt vasket, ikke det hjalp det store, men lidt alligevel. De bliver malet igen når vi rammer de 20 grader :)
Billede

Billede

RS style :thumb: Hvad bruger du til at male dem med og hvordan er holdbarheden?

Fabhund skrev:Sommerdækene var forinden blevet vasket og vasket og vasket og poleret samt fået vinyldækopfrisker.
Billede

uhmmm rene sko
Billede

Poleret? Hvordan og hvorledes?

Fabhund skrev:Alt i alt en dejlig dag sammen med hende jeg elsker næstmest :)

Du tør vel ikke sige andet? :lol:

Fabhund skrev:Tid brugt (inkl. oprydning efterfølgende): 7 timer plus 4 timer for dækbehandlingen. Det giver en total på 11 timer...total afstresning :thumb:

De 4 timers arbejde for dækbehandlingen virker på en eller anden måde særdeles bekendt :wink: Ligeledes din konklusion om total afstresning :thumb:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Fabhund » 5. apr 2010 12:48

Bo skrev::wow: :wow:
Et super godt og inspirerende indlæg Fabhund, og hvor det dog bare luner at se et godt skrevet indlæg med en særdeles god og beskrivende tekst med mange billeder :lick:
(men man skal da godt nok holde tungen lige i munden når der skal quotes) :wink:

Bo skrev:Spotter jeg monstro kattepoter på kølerhjelmen?
Har hørt noget om, at katte (desværre) er specielt glade for at placere deres poter på mørke biler.

Ja det er en kat, var ude og besøge min lillebror og fik denne hilsen med hjem til Århus

Fabhund skrev:Det store arsenal blev fundet frem og gjort klar
Billede

Bo skrev:Er dog blevet lidt nysgerrig (inspireret) efter at have set det endelige resultat. Kunne du ikke lokkes til at præsentere de benyttede produkter lidt nærmere? Altså produktnavn, og hvad de benyttes til?

Jeg skal da forsøge.Jeg begyndt at bruge produkter fra chemical guys i England http://www.chemicalguys.com

Til dækkene samt udvendigt vinyl samt vinul i mortorrummer bruger jeg
Billede
http://www.cleanyourcar.co.uk/wheels-and-tyres/chemical-guys-new-look-trim-gel/prod_143.html
Det er helt fantastisk og man bruger næsten ingenting hvis man bruger en svamp, bare nogle enkelte dråber.

Shampoo (og balsam, for det ikke skal være løgn)
Billede
http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-drying/car-wash-shampoos/chemical-guys-extreme-bodywash-wax-1-gallon/prod_445.html

Fælgerne blev poleret med
Billede
http://www.cleanyourcar.co.uk/wheels-and-tyres/poorboys-wheel-sealant/prod_9.html

Ellers blev der brugt diverse Sonax produkter
Sonax vinduerens
Sonax fælgerens
Sonax polerklude (bruger jeg til det sidste trin af fælgpoleringen samt lædermælk i kabinen)
Sonax fælgbørste
Sonax kabinerens
En børste fra FSM, der skal udskiftes
Svampen er til fælgerne
De små svampe er til dækkene samt vinylopfriskning
Lædermælk til kabinen og læderkomponenterne, holder vinylen mat, som jeg godt kan lide. Er ikke til vinyl der skinner
En pensel til lige at komme ind i hjørnerne ved ventilationen i kabinen.
Brasso til udstødningen så den kan sige "bling" :-)

Det er vist det jeg lige kan komme på, hvad bruger I andre. Inspiration er godt :-)

Bo skrev:Jeg spottede det nu først da du gjorde opmærksom på det. Var alt for optaget og imponeret over det super fornemme arbejde/resultat, til at bemærke sådan en lille ubetydelig detalje :thumb:

Lille ubetydelig detaljer.....? :shock:
Fabhund skrev:Sammen med skiftet blev kaliberne lidt vasket, ikke det hjalp det store, men lidt alligevel. De bliver malet igen når vi rammer de 20 grader :)
Billede

Billede
Bo"
RS style :thumb: Hvad bruger du til at male dem med og hvordan er holdbarheden?

Yps total RS Style, bare lidt billigere. Jeg har bruger hammerlak fra bauhaus.Jeg valgte den grønne da den passer til Skodaens grønne logo.
Kaliberne er malet en gang for 3 år/68.000km siden, så jeg synes det har holdt helt ok. Som sagt skal de males igen når udetemperaturen kommer højere op.

[quote="Fabhund skrev:Sommerdækene var forinden blevet vasket og vasket og vasket og poleret samt fået vinyldækopfrisker.

Billede
Bo skrev:uhmmm rene sko
Billede

Fabhund skrev:Poleret? Hvordan og hvorledes?

Håber linket tidligere hjælper ? :-)

Fabhund skrev:Alt i alt en dejlig dag sammen med hende jeg elsker næstmest :)

Bo skrev:Du tør vel ikke sige andet? :lol:

....nope :razz:

Fabhund skrev:Tid brugt (inkl. oprydning efterfølgende): 7 timer plus 4 timer for dækbehandlingen. Det giver en total på 11 timer...total afstresning :thumb:

Bo skrev:De 4 timers arbejde for dækbehandlingen virker på en eller anden måde særdeles bekendt :wink: Ligeledes din konklusion om total afstresning :thumb:

Godt at høre at det ikke kun er mig der finder det meget afstressende, men med dig ven vidste jeg det godt :thumb:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Svenning » 18. jul 2010 15:53

Efter lidt tid væk fra Skammekrogen - jep, må have været en artig dreng :wink: - er jeg endelig kommet igennem flytning og diverse andre tidsslugende ting!!
Da jeg så endelig fik muligheden for at tage en hyggedag med tid til mig selv, måtte jeg jo bare kaste mig over den forsømte Skoda :cry:

Den har været forsømt de sidste 2 måneders tid, og bar præg af at have lagt ryg til støvet fra den stenmel vi har gået og fejet ned mellem vores nye fliser!!
Enkelte (hvem mon?? :lol: ) fandt endda lejlighed til at skrive en lille hilsen på den efter indflytterfesten!!

Billede
Billede
Billede

Og sådan så den ud - bleg, trist og uden udstråling - da den store dag oprandt;

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Af hensyn til Bo's fremtidige liv og levned, vil jeg undlade at vise billeder af interiøret, men lad os bare sige at 2 børn ikke er særligt tilgivende når der ikke er en støvsuger i nærheden :shock:
(Er sikker på, at du ville få et hjerteanfald hvis du så det, Bo!!!! :lol: )

Anywho... efter laaaaaaaaaang tids puslen og kælen, lykkedes det da at få den helt fin igen :clap:

Billede
Billede
Billede
Billede
Og nu også med pænt interiør igen!!!! Nu mangler jeg bare et sæt nye måtter til den - nogen der ved hvor man får nogle go'e nogen???
Det var rart at få gjort noget godt for sig selv!!!
:thumb:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Næste

Tilbage til Biler