test

Bilpleje

ALT om biler. Såvel din egen som naboens. OBS! Du behøver absolut ikke være nærig med antallet af billeder.

Re: Bilpleje

Indlægaf Bo » 3. apr 2011 16:56

Bo skrev:Opdagede desværre samme, da jeg håndvaskede Svensson Raketten i fredags :banghead:

Billede
Billedet er taget for ca. to timer siden

Mener at jeg (i de foregående år) med et særdeles godt resultat = uden ridser, skrammer m.m. benyttede lampeolie til at fjerne disse mærker.

Måske Oxalsyre er en mulig løsning :question:

Faldt over dette på bilgalleri.dk

Sakset lidt fra debatten i tråden

I øvrigt er den mest korrekte måde at fjerne flyverust, at vaske bilen i oxalsyre, det gør klargøringsfolk. Det med at gnubbe kan godt give mærker, hvis man er bare det mindste uforsigtig

Som René skriver er oxalsyre en glimrende løsning.
Det er ikke bilen, der ruster, men derimod bittesmå jernpartikler, der af en eller anden grund er havnet på bilen, som ruster

Oxalsyre er noget pulver, der blandes med varmt vand.
Køb Oxalsyre f.eks. hos Matas, lav en blanding og vask flyverusten af bilen.
Vask derefter bilen som du plejer, og giv den et lag voks

Har i hvert fald seriøst overvejet at afprøve metoden - information følger naturligvis :thumb:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Re: Bilpleje

Indlægaf Bo » 9. apr 2011 16:50

Bo skrev:Billede

Har i hvert fald seriøst overvejet at afprøve metoden - information følger naturligvis :thumb:

I forgårs blev der i hvert fald investeret 70,- :dk: til det kommende projekt :thumb:

Billede
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Foregående

Tilbage til Biler