test

Erfaring med slagtning af rådyr...

Samt ALT andet der indtages. Mad, vin, øl m.m. Har du et godt link, en anbefaling af et velsmagende produkt eller en god opskrift? Så del endelig med os andre.

Erfaring med slagtning af rådyr...

Indlægaf Rasbred » 8. nov 2010 19:07

Jeg er blevet tilbudt et rådyr på 15-20 kilo nyskudt.. jeg har ikke købt det endnu... men regner med at købe det i slut november.. og ham som skal skyde det siger det passer fint.. der skal han på jagt og skal nok få et dyr til mig.

Jeg skal give 300-400 kr for dyret alt efter hvad det vejer.... og maven bliver taget ud osv..

Men... Jeg har sku ikke den store erfaring med at ordne sådanne dyr..

Er det meget svært ? eller har du noget erfaring du kan dele :)

Er selv meget i tvivl om hvor meget kød det giver? og hvad for noget kød man får...

må sige det frister meget.. men inden jeg siger JA vil jeg gerne blive lidt klogere på det... jeg synes selv 300-400 kr virker som en god pris..
Mvh Rasmus
Brugeravatar
Rasbred

Geografisk sted: 7800 Skive

Re: Erfaring med slagtning af rådyr...

Indlægaf Bo » 9. nov 2010 21:22

Ingen erfaring med slagtning - desværre. Men et par af naboerne er jo ivrige jægere. Skal jeg spørge dem om hvad der er normal procedure m.m. :question:

:offtopic: = desværre fortsat med et surt ansigt... Men vildt smager altså bare :lick: :lick:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Tilbage til Bacon, bajere og andet godt til ganen