test

Er du også til en god whisky?

Samt ALT andet der indtages. Mad, vin, øl m.m. Har du et godt link, en anbefaling af et velsmagende produkt eller en god opskrift? Så del endelig med os andre.

Re: Er du også til en god whisky?

Indlægaf Michael » 11. mar 2010 01:04

Må sige du virkelig forstår at gå all in Bo :thumb: Med jobsamtale på tirsdag og forhåbentlig efterfølgende ansættelse håber jeg også at kunne begive mig ud i nogle flere whiskyeventyr! Ganen er ved at være ret tør efterhånden.
Rasbred skrev:har du fået leget med den bo ???
Brugeravatar
Michael

Indlægaf Bo » 13. mar 2010 02:06

Michael skrev:Må sige du virkelig forstår at gå all in Bo :thumb:

Min påstand i retten vil være Ærede dommer... Jamen, jeg blev altså lokket i fordærv af gutterne på SK :lol:

Michael skrev:Med jobsamtale på tirsdag og forhåbentlig efterfølgende ansættelse håber jeg også at kunne begive mig ud i nogle flere whiskyeventyr! Ganen er ved at være ret tør efterhånden.

Krydser alt hvad der krydses kan på tirsdag :beerchug:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Bo » 25. apr 2010 20:16

Tid til min første anmeldelse af Whisky på SK så bær venligst over med mine meget vaklende og særdeles usikre skridt i denne nye verden :wink:

Highland Park 12 Years

Billede

Farve :fullstar: :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar:

En meget lys, ganske gennemsigtig og uinspirerende farve. Tankerne strejfer lidt hen af en meget tynd æblejuice når der hældes op i glasset.

Duft :fullstar: :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar:

Lige når der hældes op i glasset, er der desværre en særdeles markant "spritdunst". Denne aftager heldigvis en hel del når indholdet er blevet slynget rundt i glasset et par minutter.

Smag :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar:

Desværre fortsat en meget gennemtrængende skarp og udpræget sprittet smag. River hele vejen ned gennem spiserøret.

Sandsynlighed for genkøb :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar: :emptystar:

Konklusion

Er måske blevet lidt for farvet af de særdeles positive oplevelser med rommen, men må altså indrømme at jeg med denne flaske desværre blev meget skuffet. Måske dens storebroder vil gøre et bedre og mere positivt indtryk? Smagte jo en 5 cl. "teaser flaske" og det var altså en helt anden oplevelse.
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Fabhund » 25. apr 2010 20:50

Highland Park 18 er en helt anden kaliber, som bliver bedre og bedre efter hvert glas :greensmile:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlægaf Michael » 26. apr 2010 20:40

I mangel af kvalificerede udtalelser fra min side af i denne tråd, henviser jeg hermed mig selv til skammekrogen indtil jeg kommer på bedre tanker igen. Indtil da får I lige et rigtigt fornuftigt link til Københavns Whiskysmager Panel, der, imho, gør det ganske fornuftigt. Også selvom jeg ikke deler deres udtalte glæde for Islay på nogen måde. Men måske det sker en dag, hvem ved :shock:

http://www.kwp.dk/index.php
Rasbred skrev:har du fået leget med den bo ???
Brugeravatar
Michael

Foregående

Tilbage til Bacon, bajere og andet godt til ganen