test

Ting der pisser dig af

Her er der plads til alt det, som ikke finder plads i de andre kategorier. Og det er vist en hel del...

Re: Ting der pisser dig af

Indlægaf Bo » 2. feb 2011 19:57

Uha for en fin tråd - enig med Svenning at det er en veritabel skattekiste der åbnes for :lol:

Starter med

Fabhund skrev:2)Tågelygter igen...denne gang de bagerste.
For da en i Hede Hu...Hel. Hvis du kan tænde dem kan du for sa... da også slukke dem når jeg ligger bagved dig!

Og nej, mit input til dette - skyldes på ingen som helst måde at der ikke er monteret tågelygter foran på de to :se: Raketter.

Jeg forstår altså ganske udmærket brugen af tågelys - samt vigtigheden af samme. Bor jo i et område hvor gadebelysning er et punkt som sikkert nås i år 2020 eller deromkring :wink:

Når det kommer til brug af tågebaglygter så må jeg med det samme indrømmme at :se: mangler altså forståelsen for at de altså kan tændes. Var for et par år siden ligeved - med 90 km/t - i en ganske let tåge (med Lotte og Natascha i bilen) - meget få meter fra at brage op i en forankørende bil. Det havde måske hjulpet at vedkommende havde tændt sit tågebaglys - eller bare generelt at have tændt lyset på bilen :shock: Tror vist at både han/hun og jeg efterfølgende havde en lige så galloperende puls. I bakspejlet så jeg at der i det mindste kom nærlys på bilen. Men uanset - de :se: bilister er meget dårlige til at huske at tænde tågebaglyset - altså når der er brug for det.

Når den historie så er fortalt - så er min erfaring at når jeg i tæt tåge eller nedbør registrerer at der kommer et køretøj bagfra - så slukker jeg for mit bagerste enlige tågelys, når jeg mener at køretøjet er indenfor en rækkevidde som gør at det er forsvarligt at slukke det. Hader selv at ligge bagved en (med 30 - 40 meters afstand) der absolut mener at jeg da lige skal nyde det skarpe skær af bilens tågebaglygter :tsktsk:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Bo » 2. feb 2011 21:20

Okay - så blev tågelys berørt :thumb:

Tiden er nu kommet til fjernlys

Min erfaring:

Når jeg møder et modkørende køretøj så blænder jeg ned omgående - eller rettere det vil sige, at jeg blænder ned når jeg mener at afstanden til det modkørende køretøj er tilpas til at mit lys vil kunne genere ham/hende.
Desværre er det ikke altid sådan at modparten er af helt samme opfattelse.

Og det er så en af grundene til at jeg ubetinget er tilhænger af "Ting der pisser dig af" tråden :thumb:

En YT video af mit modtræk - kunne det være interessant at se?
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Fabhund » 7. feb 2011 12:45

At Steelers skal tabe supwebowl pga. TRE turn overs :banghead: :banghead:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlægaf Bo » 25. feb 2011 21:51

At vores postkasser gennem de sidste syv år er blevet påkørt mindst lige så mange gange :tsktsk:
Hvis der dog bare der blev lagt en lap i en af postkasserne med navn og adresse på den uheldige bilist - men det er endnu ikke sket.

Forrige gang var vores gode nabo tæt på og måtte stoppe den lokale skolebus som åbenbart ikke havde registreret at bagenden på den 14 meter lange bus, havde lagt alle vores postkasser ned :shock: Efter en hel del tovtrækkeri - fik vi alle nye postkasser :thumb:

Sidste gang var forrige år, hvor jeg selv var ved at sætte lys op udendørs. En stort brag lød = endnu en påkørsel af vores postkasser :xmark: Damen i bilen var uskadt og kørte utroligt nok fortsat rundt på sommerdæk selvom det grundet årstiden var ulovligt i :se: , der var spejlglat og ikke mindst seriøse minusgrader udenfor. Resultatet (igen efter lidt tovtrækkeri) = endnu en ny postkasse.

Og denne gang (10.02.2011) - var der desværre ingen vidner :banghead:

Billede
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Fabhund » 26. feb 2011 12:51

jeg skulle lige vende hovedet for at lure hvordan det hang sammen på billedet. Ellers kunne man godt tro at bilen stadig var gemt under postkasserne :)
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Fabhund » 26. feb 2011 12:52

spammere, der får mig til at bruge lørdag formiddag på dem...må de brænde i helvede :redevil:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Indlægaf Bo » 28. feb 2011 13:35

Nye remoulade og mayonnaise tuber der allerede efter to til tre tryk "prutter" som oftest med det kedelige resultat, at ens tøj også får et stænk. Samt at de pr. default levner ca. 10 % af indholdet i tuben - altså når man har opgivet at trykke/tæve yderligere løs :banghead:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Svenning » 28. feb 2011 14:10

Bo skrev:Nye remoulade og mayonnaise tuber der allerede efter to til tre tryk "prutter" som oftest med det kedelige resultat, at ens tøj også får et stænk. Samt at de pr. default levner ca. 10 % af indholdet i tuben - altså når man har opgivet at trykke/tæve yderligere løs :banghead:

Man kan først være rigtig pisset af, når man står med en tube remoulade hvor der har sat sig en "klump" på tværs og man tænker; den skal bare have et ordentligt tryk!!! :banghead:
Kan så oplyse - til dem der ikke kan gennemskue det - at svejsningen i bunden af sådan en tube giver efter før "klumpen" :shock:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

Indlægaf Bo » 3. mar 2011 22:16

Folk der ringer med hemmeligt nummer eller præsenterer firmaets hovednummer - og ikke ligger en besked - hvis jeg ikke når at tage den, kan få mit pis helt i kog (selvom det i forvejen er 100 grader).
Hvis et hemmeligt nummer ringer og jeg er i nærheden af telefonen, bliver der dog normalt alligevel bare trykket på afvis :wink:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf CFN » 3. mar 2011 22:58

Bo skrev:Folk der ringer med hemmeligt nummer eller præsenterer firmaets hovednummer - og ikke ligger en besked - hvis jeg ikke når at tage den, kan få mit pis helt i kog (selvom det i forvejen er 100 grader).
Hvis et hemmeligt nummer ringer og jeg er i nærheden af telefonen, bliver der dog normalt alligevel bare trykket på afvis :wink:

Jeg har hemmeligt nummer, men det var ikke mig :smile2:
Dog kan min HTC godt finde ud af at vise mit nummer specifikt hos dem, som jeg har i mine kontakter.
Brugeravatar
CFN

Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ.

ForegåendeNæste

Tilbage til Overflødighedshornet