Starter med
Fabhund skrev:2)Tågelygter igen...denne gang de bagerste.
For da en i Hede Hu...Hel. Hvis du kan tænde dem kan du for sa... da også slukke dem når jeg ligger bagved dig!
Og nej, mit input til dette - skyldes på ingen som helst måde at der ikke er monteret tågelygter foran på de to Raketter.
Jeg forstår altså ganske udmærket brugen af tågelys - samt vigtigheden af samme. Bor jo i et område hvor gadebelysning er et punkt som sikkert nås i år 2020 eller deromkring
Når det kommer til brug af tågebaglygter så må jeg med det samme indrømmme at mangler altså forståelsen for at de altså kan tændes. Var for et par år siden ligeved - med 90 km/t - i en ganske let tåge (med Lotte og Natascha i bilen) - meget få meter fra at brage op i en forankørende bil. Det havde måske hjulpet at vedkommende havde tændt sit tågebaglys - eller bare generelt at have tændt lyset på bilen Tror vist at både han/hun og jeg efterfølgende havde en lige så galloperende puls. I bakspejlet så jeg at der i det mindste kom nærlys på bilen. Men uanset - de bilister er meget dårlige til at huske at tænde tågebaglyset - altså når der er brug for det.
Når den historie så er fortalt - så er min erfaring at når jeg i tæt tåge eller nedbør registrerer at der kommer et køretøj bagfra - så slukker jeg for mit bagerste enlige tågelys, når jeg mener at køretøjet er indenfor en rækkevidde som gør at det er forsvarligt at slukke det. Hader selv at ligge bagved en (med 30 - 40 meters afstand) der absolut mener at jeg da lige skal nyde det skarpe skær af bilens tågebaglygter