test

Hvad købte du i dag?

Her er der plads til alt det, som ikke finder plads i de andre kategorier. Og det er vist en hel del...

Re: Hvad købte du i dag?

Indlægaf Maggerholm » 22. apr 2011 12:07

Bo skrev:
Beklager meget mit ganske sene svar - der har (heldigvis) været ganske meget andet at se til på det sidste.

Deler lige svaret op Maggerholm

Satser på at du kan skelne mine svar ad - ud fra dit selvsamme meget sammenfattede spørgsmål.

1) Narh - det synes jeg ikke at de er. Men i min verden - er et halvt indlæg (med lidt kød på) meget bedre end slet intet indlæg! Mit indlæg var sådan set også kun ment som en "teaser" hvor indholdet senere ville blive præsenteret.

Nu sidder I jo nok efterhånden og er ved at gå til af spænding efter min lille teaser fra tirsdag aften (eller også gør I ikke), så jeg kaster mig lige over dit svar igen.

Nu husker jeg dig som en mand der sætter pris på kvalitet, fremfor kvantitet.
Du har altid gjort det klart, at du meget hellere så egne billeder af dette og hint, når der postes på SK, end blot produktfotos planket rundt om på nettet.

Det kan jeg godt følge dig i, men omvendt finder jeg det også mere tidskrævende end lige at snuppe et produktfoto på nettet, når man lige skal fortælle at man har købt en Xbox 360 Slim (fx).
En Xbox Slim er en Xbox Slim, så medmindre den aktuelt købte enhed adskiller sig ved fx at være belagt med guld, eller at Bill Gates har sat sin autograf derpå, så synes jeg egentlig at et produktfoto er alt rigeligt.
Bevares, det kan da få nogen til at stille spørgsmålstegn ved om man vitterligt har købt den pågældende vare eller blot er fuld af løgn og opmærksomhedssøgende.
Hvis det er tilfældet er det vist nærmere et problem for den med en sådan mistanke end det i hvert fald vil være for mig som forfatter af indlægget.
Min tid er for dyrebar til at bruge tid på at prale om fiktive køb af dit og dat.
(og ofte også for dyrebar til at køre fotoudstyret i stilling for hvert køb jeg foretager, andre har det tydeligvis anderledes).

Du har ret i at dit indlæg (næsten) var et halvt indlæg.
Om der så var "lidt kød på" kan vist diskuteres, og det er vel det vi er ved. :wink:
Så er vi tilbage ved kvalitet vs kvantitet, og jeg må blankt indrømme, at jeg ikke føler jeg var gået glip af noget, hvis du ikke havde postet indlægget omhandlende en modtaget papkasse.

Som du jo også selv (tit) nævner, så har du jo gang i nogle projekter der tager meget af din tid, og fritiden er derfor sparsom.
Så kan det undre mig, at du ved modtagelsen af en papkasse tager dig tiden til at:
- Stille kassen op til fotogræfering på det "vante sted".
- Finde dit vante varemærke, en øl, frem.
- Finde kameraet frem og tage et billede.
- overføre billedet til computeren, og skalere det til "SK-venlig størrelse".
- Påføre SK vandmærke.
- Uploaderbilledet, og poste det på SK.

Blot for at fortælle, at der idag er kommet en kasse, som ikke er pakket ud endnu, men når det sker, skal der nok komme mere info.

Hvis mængden er tid brugt på indlægget er lig mængden af "kød", så kan du sagtens have ret i, at der er "lidt kød" på det indlæg.
Men rent oplysningsmæssig er der dælme ikke meget indhold, og er der vitterligt behov for en teaser, så kunne teksten " jeg har idag modtaget en stor kasse med lidt forskelligt. Mere info og billeder følger når det er pakket ud" klare det mindst ligeså effektivt, og på "ingen tid".

Bo skrev:2) Narh - det synes jeg ikke at der behøves. Men jo, jeg burde måske have skrevet "opdatering følger" "billeder følger" etc. Denne mangel på (en ganske selvfølgelig) opfølgning, er set mange gange tidligere på SK - uden at der hverken er sket en opfølgning i de aktuelle tråde, eller at du har sat dig til tastaturet for at brokke dig af den grund!

Jeg "sætter mig ikke til tastaturet og brokker mig" over enkeltstående tilfælde.
Som min oprindelige "brok" indikerer, så synes jeg efterhånden der er en "tendens", og det er så nu "bægeret er tilpas fuld" til at jeg reagerer på det.

Når nu du har så travlt som du har (ifølge teksten i mange af dine indlæg), så er jeg så nået dertil, at jeg vil gøre dig opmærksom på, at det tidsforbrug (min vurdering) som er lagt i disse teasere, ikke står mål med det reelle indhold/information som vi andre (i hvert fald jeg selv) får ud af et sådan indlæg.

Så kan du tage den "konstruktive kritik" til dig, og spare tiden på teasere, og lægge tiden i at kræse omkring det endelige indlæg (det gør du allerede, så enten bliver det endnu mere lækkert, eller også sparer du tid).

Så er vi igen tilbage ved kvalitet vs kvantitet, og jeg ved jo du lægge vægt på kvaliteten, nu ved du så at det gør jeg også. :thumb:

Bo skrev:3) Narh - de folk der har adgang til de emner der pt. ikke kommer "gud-og-hvermand ved på SK" har naturligvis en alternativ mulighed for selv at søge i de hemmelige analer.

Svar nok :question:

Analsøgning er ikke lige mig. :wink:
Men jeg mener nu at læse det der postes i Premium, og husker ikke lige nogle indlæg der skulle have indikeret hvad der skulle være i den pågældende papkasse, eller for den sags skyld, hvad det er du har så travlt med fortiden.
Men at det er hemmeligt og ikke for "Gud-og-hver-mand" det er jeg så sandelig klar over.
Det er svært at misse.

Måske du antyder andre "emner" end Premium-foraeT", men så havde jeg jo så også ret i min antagelse, at det var indlæg for de "indviede", og jeg må så indse, at det ikke er mig. :wink:

Mvh Michael
Maggerholm

Foregående

Tilbage til Overflødighedshornet