test

Spam på SK

Her er "højt til loftet" så du er mere end velkommen til at komme med gode forslag, ris eller ros.
Forumregler
Forummets få "regler" står ganske fint beskrevet i banneret.

Vær dog venligst opmærksom på følgende:

Avatar: Må maksimalt fylde 50KB. Størrelsen er maksimalt 101 X 101 pixels. OBS! Animerede er bandlyst.

Signatur: Må KUN indeholde tekst og smilies. Maksimalt seks linjer. OBS! Bannere er bandlyst.

Vigtigst af alt: Tal pænt på forummet. Kravet om en høflig og venlig omgangstone er ufravigeligt.

Re: Spam på SK

Indlægaf Bo » 25. feb 2011 20:37

Goodbye to Bruilao also from the Russian Federation :laugh:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf Fabhund » 26. feb 2011 12:26

Så håber jeg at det er ved at være slut med spambrugerne på SK. Jeg har brugt et par kopper kaffer på at læse omkring emnet.
Desværre ser det ud til at re-captcha er hacked og så er vi lige vidt.
En god læsning er fx. http://www.techwatch.co.uk/2011/01/09/f ... ha-hacked/

Jeg har derfor lavet om om tilmeldingen således at man nu skal læse en sætning og skrive en tekststreng baseret på denne. (i den sammenhæn skal det siges mere en 50 gange at jeg hader alle de problemer man har når man ikke kører med default layoutet, men det lykkedes da at få det til at virke med et grimt hack :naughty: )
Nye brugere mødes nu med denne sætning under registreringen:
Skammekrogen, et fristed med højt til loftet samt høflig og venlig omganstone. Indtast venligst f ø r s t e b o g s t a v i sætningen samt o r d n u m m e r f e m:

Nu er hovedtallet af spambrugerne robotter, men skulle det ende med at der kommer til at sidde mennesker i den anden ende der får betaling for at spamme vil de ikke kunne translate sætningen til noget læsbart og dermed ikke svare på spørgsmålet. En translate til engelsk giver "Please f ø rstebogstavi phrase and ordnummerfem"

Lad os håbe at det vil hjælpe :smile2:
Brugeravatar
Fabhund
Site Admin

Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlægaf Bo » 26. feb 2011 16:18

:bow: :bow: :bow:

Har lige afprøvet den nye oprettelsesprocedure - og må medgive at den virker 100 % :xmark:
Skulle da lige læse instruktionen igennem to gange inden jeg forstod hvad det var der skulle gøres :wink:

Så igen Fabhund - 1000 tak for at vi på SK har dig. Gentager meget gerne mig selv:

SK er ikke de største og er måske også derfor bare lidt hurtigere end alle de andre? Uanset - så har vi heldigvis den ultimativt bedste Tekniske Direktør :thumb: :thumb: :thumb:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Foregående

Tilbage til Feedback (samt retningslinjer)