test

Er du også til en god øl?

Samt ALT andet der indtages. Mad, vin, øl m.m. Har du et godt link, en anbefaling af et velsmagende produkt eller en god opskrift? Så del endelig med os andre.

Re: Er du også til en god øl?

Indlægaf Bo » 19. jun 2010 18:46

Nå men, efter et af de heldigvis (lidt sjældne) sure opstød nu er afleveret, må et billede af hvad der blev smidt i min pose efter "lidt "hjælp (med installation af Office 2007) hos naboen da vist være på sin plads :thumb: :thumb:

Billede

Ingen test eller bedømmelse er vist nødvendig i dette tilfælde :wink: = alle Weissbier er da vist at betegne som en sand nektar eller tilsvarende ægte gudedrik :lick: :lick:
De to venner længst til venstre i billedet, har jeg desværre endnu ikke haft fornøjelsen af at afprøve

:beerchug: :beerchug:
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Geografisk sted: Söderåsen, Sverige

Indlægaf CFN » 22. sep 2010 17:30

Rauchbier (Røg øl?). Er der nogen der har prøvet dette fænomen, og i så fald kan det anbefales?
Brugeravatar
CFN

Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ.

Indlægaf Bo » 24. sep 2010 22:24

Havde aldrig hørt om denne variant - altså før dit indlæg :thumb:
Faldt lige over dette Link
Er det Refsvindinges Skibsøl som du er faldet over?
Bosat i :se: på 9. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :dk: igen)
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf CFN » 24. sep 2010 23:25

Jeps, det var faktisk øllen fra det link. Jeg fik den anbefalet for nogen tid siden, og tænkte at jeg lige kunne se om der var nogen med en second opinion her i krogen :-)
Brugeravatar
CFN

Indlægaf Svenning » 25. sep 2010 10:05

Bo skrev:Er det Refsvindinges Skibsøl som du er faldet over?

Årh, crap :banghead:
Den havde jeg helt glemt!!

For mange år siden, dengang hvor Stærmose og jeg blot var nogle små blege knajte, hændte det jo fra tid til anden at sad en fredag aften og delte en øl eller 2.
En dag havde han så indkøbt 2 af disse Skibsøl, for dem skulle vi helt klart smage.
Vi knappede - meget rationelt - en enkelt op til at starte med, så kunne vi jo dele den (enkelte vil her bemærke første skridt på vej ned af bakke - "dele en øl"... pffft :loco: ), og der sad vi så. I Jakob's sofa. Klar....
...
Glasset gik til munden, og første mundfuld skvulpede indenbords.
Herefter fulgte en - vil nogen sige - larmende tavshed. Langsomt vovede vi at kikke på hinandens forvrængede ansigter, og konkluderede i fællesskab at den da var "nogen speciel i det" :lol:
Jeg blev aldrig fan. Jakob hævdede at han syntes den var OK, men i lyset af at den anden flaske stod ovenpå hans køkkenskab i en årrække fremover, var det nok mest pral!!!

Har ikke turde give mig i kast med en siden :nono:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

Indlægaf Michael » 10. nov 2010 22:11

Jeg har endnu engang aflagt et besøg på Stakboladen i Århus hvor jeg faldt over et par juleøl. Jeg bliver aldrig den store fan af Tuborgs Juleøl, men syntes til gengæld at Refsvindinges Jule Hyg var ret god. Men eftersom dette var hen i retning af 8'ende øl den aften, kan man ikke vide sig helt sikker :-)

Billede
Rasbred skrev:har du fået leget med den bo ???
Brugeravatar
Michael

Indlægaf CFN » 21. nov 2010 19:45

Er der nogen tilhængere af nisse-/hvidtøl? Og som måske kender nogle lidt mere sofistikerede af slagsen, ud over KB og Ceres Julehvidtøl (som er ganske fortræffelige). Jeg har fået anbefalet "Refsvindinge Mørk Hvidtøl" men den er gudhjælpemig ikke til at anskaffe på denne side af Storebælt.

:santa:
Brugeravatar
CFN

Indlægaf Bo » 22. nov 2010 17:07

Så faktisk KB Julebryg i Fakta her til morgen. At skiltet viste KB Julebryg og varene under skiltet så viste sig værende Harboe Julebryg - er så en helt anden sag :laugh:

:ontopic: Gætter på, ud fra din efterlysning, at det også har noget med mangel på procenter at gøre?
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Bo » 22. nov 2010 17:21

Fik en af disse i går

ERDINGER Weissbier

Billede

Let og luftig - med et super lækkert og meget fyldigt skum. Eftersmagen er blød og ganske behagelig (men nu har jeg jo også en udpræget svaghed for Weissbier) :lick: :lick:

Må ærligt og redeligt sige, at en god kvalitetsøl "mætter" altså flere gange mere - end en håndfuld almindelige øl :beerchug: :beerchug:
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Indlægaf Svenning » 8. dec 2010 21:47

Fik denne lille spændstige sag fra nisserne;

Billede

En Holy Night fra Vejle Bryghus. 7,5%
"Fyldig mørkebrun belgisk inspireret dubbel. Kompleks sødme fra mørke malte og sukre. Krydret aroma fra belgisk overgær og koriander."
Kraftig, sød og let bitter... meget som mig :D

Glæder mig da SÅ meget til at knappe den op - og 2 liter må siges at være en passende servering!!
Og det allerbedste er, at med flasken i hånden (som iøvrigt er meget fin!), kan jeg refille med alle deres øltyper til en meget attraktiv pris!!! :thumb:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

ForegåendeNæste

Tilbage til Bacon, bajere og andet godt til ganen